Annons
Annons

Re: Sportage 2016

33
Den är en helt annan bil, går inte att jämföra med generation 3 versionen. Mycket mer bil, stabilare, tystare, mjukare och lyxigare. Jag har 2.0 CRDI Automat. Och förbrukningen är svårt att uppge, eftersom det tar upp till 1000 mil innan den börjar dra som den ska. Men just nu ligger den på runt 9dl/mil, och då kör jag i Stockholms bilköer 5 dagar i veckan:-)
Hoppas den kommer ner till ca 8dl/mil

Sportage 2016

35
ErikViking skrev:Någon mer som blivit uppringd av företaget där ni köpte er nya Sportage?

KIA har tydligen uppdaterat någon kromad list vid bakdörrarna, och vill ha in min bil för byte.
Inte uppringd men frugan jobbar där jag köpte bilen så jag visste om att det var på gång. Går o väntar på att den ska komma bara.

Sportage 2016

36
kia ceed skrev:Härligt bra avis :) men 7 veckor går hyfsat fort. Hur tycker du den är nu efter att du kört den ett tag stor skillnad mot din tidigare bil vad ligger förbrukningen på berätta gärna mer om du orkar :)
Hade en Rio 1.2 -14 innan så det är milsvid skillnad :). Men vi har en Carens -14 också och innan dess hade vi en Sportage -13. Den nya är flera steg upp i kvalitetsnivå. Den känns riktigt gedigen och lyxig. Jag pendlar 13 mil per dag landsväg o brukar ligga i 110-120km/h o snittförbrukningen säger 0.77. Lite väl i törstigaste laget men får hoppas att det sjunker lite. Har kört 200 mil med den än så länge.

Har fått på mina sidosteg nu också. De är inte lika snygga som till gamla Sportage men de funkar. Köptes osedda också :)

[img]http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016022 ... 45740a.jpg[/img]

Re: Sportage 2016

40
Kul ringde min säljare idag ännu längre väntetid på bilen vecka 17-18 nu. Får säga det är rätt dåligt sett till att dom måste väl varit förberett på att det kunde bli hög belastning vid lanseringen. Men får hopaps det inte tar ännu längre tid nu!

Återgå till "Generella diskussioner"