Annons

Bye bye Sportage.

1
Då var det dags att sälja min Sportage 2012 1,7. Bilen är för liten för en familj med två små barn. Vi vill kunna göra långa semester i Europa och kunna packa utan förhinder. Även ha båda barnstolar på backsätte utan mindre komfort på framsätte.
Vi provkörde en Carens 2015 med samma motor och den var så trist och tråkig. Kanske har det hänt något med motorn numera för att den inte kändes som i Sportsge. Kanske inställs dessa beroende på biltyp?

Hur som helst. Vi har beställt en Skoda Superb 2016, 190 TDI med DSG med vår bil som inbyte :)

Tack för ett bra forum!
Annons

Re: Bye bye Sportage.

2
Hur små är barnen? Jag har också två barn (5 & 1 år) och bytte från Volvo V50 till Skoda Sportage av helt motsatt anledning - ville ha mer plats :)
Men Superben är ju grym gällande utrymme och Skoda är grymt kvalitativa bilar (har en Skoda Octavia RS-01 som andrabil som bara går och går).
Kia Rio GT - 18

Re: Bye bye Sportage.

3
De är 3 och 1 år gamla. Det blir mycket packning och ibland extra resesängar till dem.
Vi tyckte att bilen var stor i början men sen krympte den typ.
Tanken är att behålla superb 7-9 år. Vi hade tröttnat på Kia Carens efter 1 år tror vi.

Re: Bye bye Sportage.

4
Hur mycket fick du för Sportagen och hur många mil?
Sitter själv och är sugen på en Superb -16 aut med all "lulllul" som jag har i Sportagen, 8 tums skärm, backkamera m.m.
Jag har ju en 12:a ( uttagen Mars 13, 1800 mil ) men man har ju hört en del påstå att Kia har dåligt andrahandsvärde.

Re: Bye bye Sportage.

5
Hej Mats,

Min 12.a 1,7 diesel har gått 6700 mil. Extra utrustning, metallic och vinterhjul.
Jag var på många bilhandlare och kollat olika bilar så värderingen varierar. Skoda i Malmö erbjöd sämst 116000kr medan Kia i Malmö erbjöd 145000 kr. Det blev Skoda i Ängelholm som gav mig 125000 kr.
Bilen går att sälja privat för 145 utan problem.
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"