Annons
Annons

Re: Finns de 2014 års modell utan facelift

2
Jag köpte en Sportage 2014 facelift i torsdags. Den har hajfena och den nya instrumenteringen med två lika stora klockor för hastighet och motorvarv. Jag tror den modellen släpptes nu i maj.

För övrigt är jag mycket nöjd med den. Mellan klockorna finns nu en större panel som samtidigt visar bränsleförbrukning, yttertemp, vägsträcka mm. Styrningen är andra generationens elstyrning vilket märks väldigt väl. Borta är den lite småkänsliga styrningen där man var tvungen att hela tiden småjustera ratten när man körde på rak väg. Nu finns dessutom tre olika lägen, sport, comfort och standard. Sex års fri kartuppdatering är också välkommet!

Re: Finns de 2014 års modell utan facelift

5
holma86 skrev:Nya faceliften har funnits hela våren. Dock så är hajfena backkamera och resten som tillhör Fifa edition som släpptes 5 maj om jag minns rätt. Fick även min Fifa igår och där ingår allt det du nämner
Märkligt, de besked jag fick i början av året från Kia Sverige, så skulle den komma i mars eller april i år...



Hur låter nu stereon i den faceliftade? Bra backkamera? Vilket märke är det på kartor till navigationen? Finns ju bara två, Navteq och Teleatlas..
Garmin använder Navteq och TomTom teleatlas, exempelvis...
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Finns de 2014 års modell utan facelift

9
Fick min Sportage i Torsdags och den kallas Sportage business Facelift i registreringspapperet.
Den har backkamera i stereodisplayen och hajfena på taket. Blinkers i backspeglarna och eluppvärmd ratt samt den nya grillen. Enligt min säljare så har den nya faceliften kommit först nu, dvs mitten av Maj månad.
Den som har fått en facelift tidigare har förmodligen fått en årsmodell 2013 som har stått kvar i lager eller liknande.
Jag är helt säker på detta eftersom jag beställde min Sportage i Oktober och då sade jag att jag ville ha 2014 årsmodell eftersom jag trodde att den skulle komma i januari-februari. Nu fick jag dock vänta lite längre....

Hursomhelst kolla i dina papper vad bilen kallas, skall heta Facelift om det är rätt.
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"