Annons
Annons

Re: Kia Sportage 2014 "facelift". Frågor....

12
Tester skrev:Jag valde mellan Sportage och Qashqai och skall i ärlighetens namn säga att jag valde till största del beroende på att jag gillade designen och attityden på Sportagen bättre..... men nu när "nya Qashqai" kommit skulle jag definitivt prova och jämföra.... det är ju tots allt en nyare bil!?
Den har ju blivit lite kurvigare, Nissan. Sedan vet jag inte om jag riktigt gillar att den har motor från Renault.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Kia Sportage 2014 "facelift". Frågor....

13
Ronnie skrev:
Tester skrev:Jag valde mellan Sportage och Qashqai och skall i ärlighetens namn säga att jag valde till största del beroende på att jag gillade designen och attityden på Sportagen bättre..... men nu när "nya Qashqai" kommit skulle jag definitivt prova och jämföra.... det är ju tots allt en nyare bil!?
Den har ju blivit lite kurvigare, Nissan. Sedan vet jag inte om jag riktigt gillar att den har motor från Renault.
Är det PSA dieseln så ska man vara jäkligt nöjd att det sitter en sådan i och inte Nissan :)
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013

Re: Kia Sportage 2014 "facelift". Frågor....

14
Jag valde också mellan quasqai och sportage. Valde en sportage tack vare design och såklart att försäljaren kunde prata. :-) valde 1,7 diesel för den hamnade på lagom pris enligt mig, valde även till en dragkrok och det skulle kosta 7800 om jag minns rätt. Man får hoppas att sportage levererar bra nu så man slipper byta till quasqai
Kia sportage 1,7 crdi -14 Pearl black Fifa edition.

Re: Kia Sportage 2014 "facelift". Frågor....

15
Eftersom hustrun tycker att bakåtsikt är nödvändig (genom bakrutan, helst) så undrar jag om någon Sportage har backkamera och isf är det i något "paket" som gör att man måste köpa den dyraste modellen?
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Kia Sportage 2014 "facelift". Frågor....

19
Tester skrev:Jag har backkamera... ingick i "Hedin Edition" som jag valde... Skall du ha lilla dieseln finns idag en Fifa Edition med det mesta för en bra peng såg jag... glastak, backkamera, skinn... m.m.
Tack för svaret.
Nu har "Fifa edition" börjat dyka upp på blocket.se med Den verkar vara den mest välutrustade modellen.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Kia Sportage 2014 "facelift". Frågor....

20
Komfort el. Business??? - Du missar "i stort sätt" bara den där lilla elektroniska "start-knappen" och lite lull-lull som skinnklädsel, integrerad backkamerasystem via blåtand, färddator, larm.

Kolla dina behov - åter igen, skall dra något efter bilen har du automatiskt en max släpvagnvikts begränsing på 1200kg om du inte väljer 2.0 diesel 184hk AWD (2000kg med B96 körkort). Lite högre bränsleförbrukning, men mycket bättre drag i bilen. 70hk gör skillnad!!!
Kolla in denna : http://bilweb.se/uppsala-lan/kia-sporta ... suv-757090

Där har jag för övrigt köpt mina tre fordon och en husvagn.

Skall du inte dra något efter bilen och du vill ha det där lilla extra, men bränslesnål - välj 1.7 diesel 115hk och business edition.
Kia Sportage 2.0 CRDI AWD 2013
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"