Annons

Kamremsbyte

1
Hej

Skall först bara säga att jag är MYCKET nöjd med Kian, 17300 utan ngr problem. Är det ngn som bytt kamrem på en Kia sportage 06?

Sonen utbildar sig till bilmeck och skall troligen göra jobbet men vi undrar om det krävs specialverktyg och om det är ngt exceptionellt svårt att utföra på en Kia Sportage?.

MVH

Patrik
Annons

Re: Kamremsbyte

2
Med lite tur finns det någon som kan svara, men så långt jag vet har åtminstone Cee'd och Sportage kamkedja sedan runt 2008-2009. Inte mycket hjälp men kanske en förklaring till att svar uteblir...
Sportage 2,0 CRDI Komfort, aut, Sirius Silver -13.
F.d. Cee'd 1.6 Diesel ECO SW 2011, Piston grey.

Re: Kamremsbyte

3
Oakie skrev:Med lite tur finns det någon som kan svara, men så långt jag vet har åtminstone Cee'd och Sportage kamkedja sedan runt 2008-2009. Inte mycket hjälp men kanske en förklaring till att svar uteblir...

på min är det rem, bytte den vid 140 000km, detta ceeds 2l diesel maskiner, vet ej hur det är med sportages.
Audi A4 Avant -08 diesel 2.0l
Kia Ceéd CRDi SW 2.0l -08 -såld

Re: Kamremsbyte

4
dell-net skrev:på min är det rem, bytte den vid 140 000km, detta ceeds 2l diesel maskiner, vet ej hur det är med sportages.
Kanske var vid 2010-11 bytet skedde. Nån som vet?
Sportage 2,0 CRDI Komfort, aut, Sirius Silver -13.
F.d. Cee'd 1.6 Diesel ECO SW 2011, Piston grey.

Re: Kamremsbyte

5
Oakie skrev:
dell-net skrev:på min är det rem, bytte den vid 140 000km, detta ceeds 2l diesel maskiner, vet ej hur det är med sportages.
Kanske var vid 2010-11 bytet skedde. Nån som vet?

Skulle gissa att på ceed är det från 09 som alla har kedja eftersom då kia slutade med 2l motorn till ceed. Men är osäker om dom satte dessa 2l i sportage?
Audi A4 Avant -08 diesel 2.0l
Kia Ceéd CRDi SW 2.0l -08 -såld
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"