Annons

Re: Torkarblad

11
Lackstift? Hur funkar det?
Jag har sexmiljoner stenskott (dubbhelvetesskott) på motorhuven och lacken släpper direkt.
Vad kostar sånt? Funderar iof på att lacka om huven innan jag byter in bilen till en ny om ca: 2år
Kia Sportage EX1.6 Komfort silver sirius 2012
Annons

Re: Torkarblad

12
zoorg skrev:Lackstift? Hur funkar det?
Jag har sexmiljoner stenskott (dubbhelvetesskott) på motorhuven och lacken släpper direkt.
Vad kostar sånt? Funderar iof på att lacka om huven innan jag byter in bilen till en ny om ca: 2år
Det är två små burkar typ som förvuxna nagellack flaskor :lol:

Den ena innehåller bilens färg och den andra innehåller klarlack, först rengör man noga och lägger bilens kulör med en liten pinne eller tandpetare, använd ej den medföljande "penseln" den duger bättre att måla naglar med :lol: Du ska liksom peta i färg så att det lägger sej i stenskottet och sedan väntar du typ 24 timmar innan du lägger lite klarlack ovanpå, försök att få det så jämt med övrig lack som det går :) Se till så att det är varmt ute om du inte har garage.

Jag köpte ett till ceeden (cassa white) och ett till picanton (signal red) fick ge 249 kr för båda hos béos.

Tänkte försöka hänga med och lägga i innan dom blir förmånga.....stenskotten alltså :lol:
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013

Re: Torkarblad

13
Jag har fixat ett gäng små runda vita 1cm diameter dekaler som jag sätter på stenskotten. Inte fått tummen ur att köpa ett lackstift.

Det funkar, men nackdelen är att det inte är exakt samma vita färg som lacken men det fick duga för stunden. Har en karta med dekaler i bilen så man kan alltid dölja när hittar ett nytt. Tror jag hade fem stycken stenskott nu när jag monterade i helgen.
Vit KIA Sportage MY12 - [ Waxdepån | JJC Race And Rally | J&J Automotive | Prestandabelysning ]-
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"