Annons
Annons

Re: Signalhorn

5
Haha. Ja, jag hörde den knappt själv när jag tutade.
Blev irriterad på en medtrafikant så jag tog i allt jag kunde och slog till på ratten. Pip... Det var allt som kom :lol:
Kia Sportage 1,7 CRDi Komfort -16
Kia Rio 1,2 FIFA Edition -14
BMW Z4 3,0 -11

Re: Signalhorn

6
rickard80 skrev:Aldrigt behövt använda tutan i någon bil jag haft.
Kör du aldrig i rusningstrafik eller när det är mkt trafikerat ?
Kanske jag som kokar över lite extra mycket, men jag använder nog min
minst 2 gånger i veckan :roll:
Kia Ceéd Crdi SW Komfort 128hk Cassa White -11

Re: Signalhorn

7
Fråga mig om hur tutan låter på de senaste 4-5 bilar vi haft så kan jag inte svara på det. :crazy:

Trodde bara tutan användes av de i länderna runt medelhavet samt Paris. :) :)

Har inte vi i Sverige någon bestämmelse i Sverige som gör att man kan bli bötfälld om man använder den?
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Signalhorn

8
Ronnie skrev:Fråga mig om hur tutan låter på de senaste 4-5 bilar vi haft så kan jag inte svara på det. :crazy:

Trodde bara tutan användes av de i länderna runt medelhavet samt Paris. :) :)

Har inte vi i Sverige någon bestämmelse i Sverige som gör att man kan bli bötfälld om man använder den?
Isåfall skulle jag haft kronofogden efter mig!
Skämt o sido, är det så? har aldrig hört detta, menar bli bötfälld för
att du räddar liv genom att tuta på en trafikant som går över rött, eller en bil som sneglar över
mittlinjen etc etc? det skulle bli lustigt.
Kia Ceéd Crdi SW Komfort 128hk Cassa White -11

Re: Signalhorn

9
Tror polisen har utrymme till detta under något som kallas "onödigt buller med motordrivet fordon". Tror inte det används speciellt ofta.
Seriöst, varför tuta? Nu bor jag i en småstad (30000 invånare) det är kanske där skillnaden ligger...
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Signalhorn

10
Ronnie skrev:Tror polisen har utrymme till detta under något som kallas "onödigt buller med motordrivet fordon". Tror inte det används speciellt ofta.
Seriöst, varför tuta? Nu bor jag i en småstad (30000 invånare) det är kanske där skillnaden ligger...
Ja inte åker jag runt och tutar för att det skall växa i brallan på mig...
Jag pendlar till Göteborg/Mölndal, ibland i rusningstrafik så det är nog en viss skillnad ja.
Kia Ceéd Crdi SW Komfort 128hk Cassa White -11
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"