Annons

Re: Låg nivå spolarvätska

11
Lindgren_021 skrev:Har tre dunkar spolarvätska ligger under plattan i bagaget då slipper man bli utan. Där finns ju plats för massor med bra grejer.
Ja tyvärr så är det väl så man får göra.
Kia Rio 1.2 Edition Komfort Svart 2012
Tidigare: Kia Sportage 2.0 AWD Komfort Pearl Black 2011
Annons

Re: Låg nivå spolarvätska

12
JohanKarlsson skrev:
Lindgren_021 skrev:Har tre dunkar spolarvätska ligger under plattan i bagaget då slipper man bli utan. Där finns ju plats för massor med bra grejer.
Ja tyvärr så är det väl så man får göra.
Det är väl en väldigt bra grej att göra. Bättre att ha en dunk i bagaget än att ha en sensor. När lampan börjar lysa / spolarvätskan är slut kan du inte trolla fram en dunk så om du har långt till närmaste mack...

5L dunk färdigblandad kommer alltid ligga i det (stora) förvaringsfacket under bagageplattan. Rymdes en hel massa grejer där som annars skulle tagit plats i det lilla bagaget. :)
Vit KIA Sportage MY12 - [ Waxdepån | JJC Race And Rally | J&J Automotive | Prestandabelysning ]-

Re: Låg nivå spolarvätska

13
Alien skrev:
JohanKarlsson skrev:
Lindgren_021 skrev:Har tre dunkar spolarvätska ligger under plattan i bagaget då slipper man bli utan. Där finns ju plats för massor med bra grejer.
Ja tyvärr så är det väl så man får göra.
Det är väl en väldigt bra grej att göra. Bättre att ha en dunk i bagaget än att ha en sensor. När lampan börjar lysa / spolarvätskan är slut kan du inte trolla fram en dunk så om du har långt till närmaste mack...

5L dunk färdigblandad kommer alltid ligga i det (stora) förvaringsfacket under bagageplattan. Rymdes en hel massa grejer där som annars skulle tagit plats i det lilla bagaget. :)
Lampan börjar ju lysa när man bör tänka på att fylla på, inte när det är helt slut. Precis som lampan för bränsle. Vidhåller att funktionen borde finnas.
Kia Rio 1.2 Edition Komfort Svart 2012
Tidigare: Kia Sportage 2.0 AWD Komfort Pearl Black 2011

Re: Låg nivå spolarvätska

15
Alien skrev:Vi kan ju säga så här, om jag kunde få välja "spolarvätske sensor" vs "backlucksupplåsningsknapp på nyckeln" så hade jag lätt valt att se när spolarvätskan börjar ta slut.
Där är vi helt klart överens ;)
Kia Rio 1.2 Edition Komfort Svart 2012
Tidigare: Kia Sportage 2.0 AWD Komfort Pearl Black 2011

Re: Låg nivå spolarvätska

17
Lindgren_021 skrev:Har tre dunkar spolarvätska ligger under plattan i bagaget då slipper man bli utan. Där finns ju plats för massor med bra grejer.
Det är väl fullt med ett 17"-hjul under plattan? Får man verkligen plats med en 5-litersdunk där?
Sportage 1,7 crdi 2015 SE
Drar på somrarna runt på en Knaus Sport 420 QD Husvagn på 1200 kg

Re: Låg nivå spolarvätska

18
Jag tog ur mitt reservhjul direkt när jag fick hem bilen, onödigt tungt och 2 burkar punka spray tar mycket mindre plats. Hemska tanka att stå å slita å byta däck vid motorvägen, spraya, åk till första bästa mack å fyll på rätt tryck i däcket...
Sportage -12

Våga vägra Facebook

Re: Låg nivå spolarvätska

20
Fullt med ett 17" hjul.....nä nä det är ju fan ett halvt bagageutrymme därunder. Går ju ner minst två 5 liters dunkar, dockvagn samt två ryggsäckar. 8-)

Men om man plockar ur reservhjulet (vilket jag aldrig skulle göra) så är det som att slänga på en liten takbox.

Punka spray funkar jättebra vid pyspunka och man kan ta sig hem utan att däcket blir platt men sedan lär man åka raka vägen till däcknisse, glöm inte heller att säga till att ni haft i sprayen. Har man ett reservhjul så byter man och åker vidare.
//Mattias

2012Kia sportage 1.6 EX Komfort vit
Skriv svar

Återgå till "Förbrukning och drivmedel"