Annons

Re: Dragkrok

11
Alien skrev:Gick in på Thules hemsida för att dubbelkolla en grej, upptäcker att dragkroken är fast modell, dvs inget man skall ta av och på. Tack för det Svenska Bil. Betalade 2000kr extra för att få en avtagbar modell så monterar de en fast. Dags att ringa säljaren...

Undrar om "hundnätet" som vi betalade som de glömde beställa hem har kommit. :roll:

Bilen är bra, bilfirman faller i anseende...

EDIT: Ringde bilfirman och säljaren skulle ta tag i det direkt. Vi får väl se hur smidigt de löser det. 1-2 dagar måste de ha bilen lät det som. Skall bli intressant att se vad man får för kompensation. Navigator och backkamera hade varit najs. :)
I den delen av landet där du bor så dräller det väl med Kia ÅF/verkstad? :)
Sätt press på dem och säg att om de inte skärper sig så lägger du dina servicetillfällen hos en annan ÅF/verkstad. I min landsände kan man inte hota med något, när det är för långt att åka till en annan Kiaverkstad. :(
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Annons

Re: Dragkrok

12
Ronnie skrev:
Alien skrev:Gick in på Thules hemsida för att dubbelkolla en grej, upptäcker att dragkroken är fast modell, dvs inget man skall ta av och på. Tack för det Svenska Bil. Betalade 2000kr extra för att få en avtagbar modell så monterar de en fast. Dags att ringa säljaren...

Undrar om "hundnätet" som vi betalade som de glömde beställa hem har kommit. :roll:

Bilen är bra, bilfirman faller i anseende...

EDIT: Ringde bilfirman och säljaren skulle ta tag i det direkt. Vi får väl se hur smidigt de löser det. 1-2 dagar måste de ha bilen lät det som. Skall bli intressant att se vad man får för kompensation. Navigator och backkamera hade varit najs. :)
I den delen av landet där du bor så dräller det väl med Kia ÅF/verkstad? :)
Sätt press på dem och säg att om de inte skärper sig så lägger du dina servicetillfällen hos en annan ÅF/verkstad. I min landsände kan man inte hota med något, när det är för långt att åka till en annan Kiaverkstad. :(

Hoppsan!! Ingen dålig miss av dom! Är ju en ganska markant skillnad på fast och löstagbart drag.
Precis som Ronnie säger, sätt press på dem! Något är du värd för besväret.

Jag har beställt fast drag! Får se om jag får löstagbart jag då! :P
2012 Sportage 1,7 Crdi EX Komfort

Re: Dragkrok

13
Ja missa att beställa hem hundnät, beställa hem och montera fast drag istället för avtagbart. Det roliga är att jag tänkte inte på hur ett avtagbart drag brukar se ut (eftersom jag bara haft fasta tidigare) men frun sa "hur får man av draget då?" och säljaren tittade och sa "det är bara att skruva av bultarna" så han såg draget också och visste att det skulle vara avtagbart men reagerade inte på att det var fast. Lite humor. Får ringa honom igen imorgon då han inte hört av sig idag, blir ett samtal om dagen tills grejerna är fixade. Hundnätet var tydligen restnoterat fick vi reda på nu. Jaja...

18" med sommardäck eller navigator+backkamera hade varit en lagom kompensation. Men då hade man väl fått 14" med fulldubb och en bandspelare istället... :twisted:
Vit KIA Sportage MY12 - [ Waxdepån | JJC Race And Rally | J&J Automotive | Prestandabelysning ]-

Re: Dragkrok

14
Ja eller hur!! :lol:

Tyckte det lät lite knepigt när du skrev att du fick modda massa för att lossa bultarna och ta loss draget. Löstagbara drag har liksom en snabbkoppling! ( de jag sett iaf) finns massa olika modeller! Har haft tre olika! Men alla har varit väldigt enkla att ta bort och man ska inte behöva använda verktyg. :D

Jaha hur som hellst blir det förhoppningsvis rätt för dig så småningom!! :clap:
Och självklart lär han kompensera med nåt rejält!
Soppa 6-12 månader kanske :clap: :lol:
2012 Sportage 1,7 Crdi EX Komfort

Re: Dragkrok

15
Efter att inte hört något från säljaren/firman så jagade jag själv dem och efter att ha ringt 4-5 olika nummer så fick jag tillslut tag på någon som jobbade med reservdelar. Då säger han "lastgaller occh dragkrok ligger här och väntar". GAH! :evil: Ringa som utlovat var visst inte möjligt, suck!

Nåja, blir en snabb vända förbi för att hämta gallret ikväll och boka tid för dragbyte nästa vecka. Hoppas detta är sista grejerna man måste ha med firman att göra på ett tag... :problem:
Vit KIA Sportage MY12 - [ Waxdepån | JJC Race And Rally | J&J Automotive | Prestandabelysning ]-

Re: Dragkrok

19
Alien skrev:Det löser verkstan. Nu är att monterat och det blev ganska snyggt. Förutom att de kapade ut en bit av kofångarplasten för att få dit det fasta draget. Är i diskussioner hurvida de ska återställa det eller ej.
Kanon! :clap:

Självklart ska du begära en ny kofångare!
2012 Sportage 1,7 Crdi EX Komfort

Återgå till "Modifikationer och tillbehör"