Annons

DEFA motorvärmare

1
Hej,
Har nån här redan hunnit installera en sådan i den nya modellen?
Jag är närmast intresserad av var kontakten är fastsatt. Gillar inte att borra i kofångaren, så jag tänkte att man kunde sätta den i det nedre gallret, med dom numera medföljande brickorna som åtminstone Defa har för att kunna montera i just sådana glesa grillar. Kommer man åt med handen på insidan? Har inte fått bilen ännu, så därför frågar jag här.
Annons

Re: DEFA motorvärmare

2
Bilfirman som jag köpte min nya sportage gt-line 2017 installerade en calix motorvärmare, dom satte kontakten i nedre gallret (direkt lite snett under reg.skylten). Sitter fäst i kofångaren men det syns inte. Kontakten är typ inkilad mellan kofångaren och översta delen av det nedre gallret. Ser riktigt bra ut och diskret.
Kia Sportage GT-Line 2.0 CRDi Aut -17
Harley Davidson Crossbones

Re: DEFA motorvärmare

3
Matts1965 skrev:Hej,
Har nån här redan hunnit installera en sådan i den nya modellen?
Jag är närmast intresserad av var kontakten är fastsatt. Gillar inte att borra i kofångaren, så jag tänkte att man kunde sätta den i det nedre gallret, med dom numera medföljande brickorna som åtminstone Defa har för att kunna montera i just sådana glesa grillar. Kommer man åt med handen på insidan? Har inte fått bilen ännu, så därför frågar jag här.
Det finns ju specielle hållare som följer med kitet som man skruvar fast med 2 skruvar. Hur du än gör så lär du på något sätt göra hål i stötfångaren. Satt själv i samma sits och kallsvettades när jag körde igenom borren i nya bilen. Blev jäkligt snyggt och stabilt och jag tror att du vinner på att borra ett stort hål istället för att skruva fast kontakten med 2 små skruvar som garanterat kommer släppa efter ett tag när du har slitit i och ur kontakten ett antal ånger. Har gamla modellen, men hål som hål. ;-)

Re: DEFA motorvärmare

4
Hej!
Jag ska installera en motorvärmare i min sportage CRDI 1.7 2017 men jag har tittat på defas sida och har inte hittat var man monterar värmaren, i manualerna är det väldigt generellt anvisat. Min tanke är att installera en slangvärmare men jag är lite nyfiken på hur de sitter monterade i andra bilar av samma modell. Finns det någon som har en slangvärmare på sin CRDI 1.7 och kan dela med sig var exakt den sitter?

Tack på förhand!
Skriv svar

Återgå till "Modifikationer och tillbehör"