Annons

Nya bakljusen

1
Nu har jag äntligen slängt på mina nya LED ljus.
Själv tycker jag det blev mycket snyggare.
Om det är någon som vill ha mina gamla (hemmagjorda LED tail lights)
så får ni skrika.
Kia Sportage EX1.6 Komfort silver sirius 2012
Bilagor
image.jpg image.jpg Visad 5923 gånger 68.43 KiB
Annons

Re: Nya bakljusen

3
zoorg skrev:Nu har jag äntligen slängt på mina nya LED ljus.
Själv tycker jag det blev mycket snyggare.
Om det är någon som vill ha mina gamla (hemmagjorda LED tail lights)
så får ni skrika.
Väldigt snyggt! :clap:

Nu blev man ju också lite nyfiken. Var köpte du dessa LED-ljus, vad kostade de och var det svårt att montera? Hur är det förresten med nybilsgarantin när man börjar "modda" med lysen, stereo o.s.v.??? Är nämligen lite sugen på att byta ut originalstereon mot en typ Alpine-skärm med navigation m.m...
-------------------------------------
Kia Sportage Komfort 1,7 CRDi -13

4
Vart schysst. Har själv satt i LED men i orginal ljusen. Dessa köpte du via e-bay eller? :) har sett liknande där nämligen :)
Orange Kia Sportage 2.0 "limited" Komfort + Orange Interiör, Xenon dimljus, LED bakljus

Re: Nya bakljusen

5
LexVer skrev:
zoorg skrev:Nu har jag äntligen slängt på mina nya LED ljus.
Själv tycker jag det blev mycket snyggare.
Om det är någon som vill ha mina gamla (hemmagjorda LED tail lights)
så får ni skrika.
Väldigt snyggt! :clap:

Nu blev man ju också lite nyfiken. Var köpte du dessa LED-ljus, vad kostade de och var det svårt att montera? Hur är det förresten med nybilsgarantin när man börjar "modda" med lysen, stereo o.s.v.??? Är nämligen lite sugen på att byta ut originalstereon mot en typ Alpine-skärm med navigation m.m...


Går något sönder som är el-relaterat så gäller nog inte garantin. Om inte
en kia-verkstad har installerat.
Köpte mina från Korea, gick på 2800kr totalt
Kia Sportage EX1.6 Komfort silver sirius 2012

Re: Nya bakljusen

7
zoorg skrev:
LexVer skrev:
zoorg skrev:Nu har jag äntligen slängt på mina nya LED ljus.
Själv tycker jag det blev mycket snyggare.
Om det är någon som vill ha mina gamla (hemmagjorda LED tail lights)
så får ni skrika.
Väldigt snyggt! :clap:

Nu blev man ju också lite nyfiken. Var köpte du dessa LED-ljus, vad kostade de och var det svårt att montera? Hur är det förresten med nybilsgarantin när man börjar "modda" med lysen, stereo o.s.v.??? Är nämligen lite sugen på att byta ut originalstereon mot en typ Alpine-skärm med navigation m.m...


Går något sönder som är el-relaterat så gäller nog inte garantin. Om inte
en kia-verkstad har installerat.
Köpte mina från Korea, gick på 2800kr totalt
Det är väl lite "plug n' play" att byta? Om något säckar i elen, dit med de gamla igen....
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Nya bakljusen

8
Sant. Mina är plugg-n play. Och det viktigaste är ju besiktningen. Bilen är ju helbilsgodkänd, dvs ingen modifikation får göras på bilen förutom däck/fälg.
Mina bakljus är ju inte org utan köpt från Korea (ej EU-godkända) men när det är dax för besiktning
så får man slänga på originalljusen, annars blir den underkänd. Eller en flygande besiktning av länsman.
Värt att tänka på innan man moddar bilen till max.
Kia Sportage EX1.6 Komfort silver sirius 2012

Re: Nya bakljusen

9
Hittade dessa:
http://viewitem.eim.ebay.se/2011--2013- ... 58362/item
Enklaste billiga lösningen för att bakljus på luckan antar jag. Lampor och socklar ingår (kollade med säljaren). Byter man till LED-lampor så borde det garanterat inte störa för mycket...
...men man ska ju aldrig säga aldrig, jag har ju redan en icke fungerande elanslutning till släpvagnen (se annan tråd).

Jag kollade dock upp lagen och man får inte ha bakljusen tända om man har DRL i dagsljus (av miljöskäl sägs det). Dvs gör man en konvertering av lyktorna på bakluckan för att få ljus även under dagtid med DRL (som jag tänkte göra) så blir bilen olaglig, inte bara för att den då bryter mot helbilsgodkännandet, utan även för att man kör med tända bakljus tillsammans med DRL...
...undrar om någon någonsin kommer att fällas för det...

En liten annan lustig sak är att man inte får köra släpvagn utan att ha bakljus på denna. Eftersom man kopplar in släpet på baklyktorna i de flesta elsatser för dragkrok, så får man inte köra bilen i DRL-autoläge med släpvagn. Man måste komma ihåg att slå på halvljuset när man har släpvagn på...

Det blev ordentligt rörigt med DRL-lagen...
Silver metallic Kia Sportage 1,7 CRDi 2WD årsmodell 2013 uttagen sept -13.
Skriv svar

Återgå till "Modifikationer och tillbehör"