Annons

Re: Planer för bilen

31
Har precis köpt en sån här som jag ska installera.


Så fort jag fått in stereon så ska jag även installera 4G wifi router och en Apple Tv
som är kopplad till stereon. Då kan jag köra AirPlay från iphone till stereon och vidare
ut till dvd-nackstöden så barnen kan kolla på Svt Play, barnprogram :-)
+ att alla som åker med i bilen lätt kan streama musik eller video.

Sedan ska jag fixa sidesteps och frontbåge från Vool.
Kia Sportage EX1.6 Komfort silver sirius 2012
Annons

Re: Planer för bilen

32
zoorg skrev:Har precis köpt en sån här som jag ska installera.


Så fort jag fått in stereon så ska jag även installera 4G wifi router och en Apple Tv
som är kopplad till stereon. Då kan jag köra AirPlay från iphone till stereon och vidare
ut till dvd-nackstöden så barnen kan kolla på Svt Play, barnprogram :-)
+ att alla som åker med i bilen lätt kan streama musik eller video.

Sedan ska jag fixa sidesteps och frontbåge från Vool.

Vad kostade stereon o vart är den köpt är det svårt o byta, kan man hyra dig?

Re: Planer för bilen

35
Freddan_82 skrev:Zoorg: hur funkar den nu efter ett halvår? Hur var installationen? Något som funkar mindre bra medden?

Om du menar bilen så är jag nöjd, förutom att det tjuter lite om 6ans växel.
Det kan vara bottenstocken och då vet jag inte vad dom gör? ska lämna in den på 3000mil service snart.
Stereon installerade jag igår och är inte så hemma med den ännu.
Har inte fått backkameran att funka ännu :( sedan går det inte spela skivor. skivan kommer in en bit sedan spottar den ut den igen. Kan säkert vara en transportspärr som jag glömt lossa vilken betyder
att jag måste slita ut hela skiten igen :evil:
Det var ganska trångt och bökigt att installera + att ramen inte passade 100%. Samma problem som Kjell hade

http://www.kiacarclub.se/viewtopic.php?f=102&t=1732

Men ljudet blev mycket bättre :D
Kia Sportage EX1.6 Komfort silver sirius 2012

Re: Planer för bilen

38
Freddan_82 skrev:Ok! Tråkigt det där med växellådan, hoppas inte det är nåt vanligt förekommande fel....
Hörde om en annan här på forumet som hade haft samma sak med bottenstocken, han fick byta bil.
Har för mig att han lämnade Sportage och gick över till ceed istället.
Kia Sportage EX1.6 Komfort silver sirius 2012

Re: Planer för bilen

39
Låter ju sannerligen oroväckande! Men om det har varit ett stort problem så bör ju Kia ha gjort uppdateringar. Personligen får jag då hoppas att min 2013 års modell har uppdaterats med avseende på detta problem.
Kia Sportage 1,7 crdi komfort, cassa vit -13

Re: Planer för bilen

40
Freddan_82 skrev:Låter ju sannerligen oroväckande! Men om det har varit ett stort problem så bör ju Kia ha gjort uppdateringar. Personligen får jag då hoppas att min 2013 års modell har uppdaterats med avseende på detta problem.
Nä jag tror det bara är fabriksfel, har inte hört någon annan som haft detta för utom vi då.
Det kan hända alla bilar tydligen. Vet heller inte om det är något allvarligt problem, får höra nu när jag ska
lämna in den för 3000mil service.
Kia Sportage EX1.6 Komfort silver sirius 2012

Återgå till "Modifikationer och tillbehör"