Annons

Frontbåge

1
Funderar på att köpa en frontbåge till min Sportage.

Är den svår att montera? Finns det färdiga hål?

Kommer att utrustas med två eller tre extraljus på frontbågen

Det finns ju en massa olika modeller av frontbågar, frågan är vilken jag ska ha?

Hög eller låg?
Kia Sportage 1.7 CRDI Komfort. 2012 Orange
http://www.garaget.org/?car=278250
Annons

Frontbåge

4
Jag har den senare och tycker den är snyggast, låt mig fixa extraljusen åt dig så kommer du undan billigare och framför allt bättr än vanliga handeln :-)
Kia Optima 1,7 CRDi Executive 2013 - Svart metallic
Kia Sorento 2,2 CRDi Executive 2011 - Svart metallic
Kia Sportage 1,6 Komfort 2011 - Svart metallic
Kia Picanto 1,1 Ex 2004 - Grå Metallic

Frontbåge

8
Riley skrev:
HB021 skrev:Jag har den senare och tycker den är snyggast, låt mig fixa extraljusen åt dig så kommer du undan billigare och framför allt bättr än vanliga handeln :-)
Monterade du bågen själv?
Var det svårt?
Ja, jag monterade själv och det väl lite kruxigt första gången eftersom allt passade 95% så fick man vara lite fantasirik de sista 5%. Kan ju variationer på bilen också men Niklas installerade också själv och tror han nämnde samma sak tidigare.

Jag modifierade bultarna framför kylaren och fäste dem från motsatt håll än vad som var angivet och sedan trädde jag två bultar runt om fästet för frontbågen och skapade på det viset ett steglöst justerbart avstånd. Utan detta kan du nämligen inte fästa extraljus eftersom frontbågen sitter helt emot plåten.
Kia Optima 1,7 CRDi Executive 2013 - Svart metallic
Kia Sorento 2,2 CRDi Executive 2011 - Svart metallic
Kia Sportage 1,6 Komfort 2011 - Svart metallic
Kia Picanto 1,1 Ex 2004 - Grå Metallic

Re: Frontbåge

9
Har monterat en fronbåge från Qpax på min Kia, klart snyggast.
Den är i aluminium och visst den kostade 7000:-, men värd varenda krona enl mig.
Har 3st Hella 3003 på den o det är både snyggt o lyser bra.Monterades utan ett enda hål
utan spänns fast i front balken innanför grillplasten.

Är lite sugen på att konvertera mina extraljus till Xenon, någon som har bra priser?
Skriv svar

Återgå till "Modifikationer och tillbehör"