Annons
Annons

Re: Eftermontera sidesteps?

2
Skulle också vilja veta vad det skulle tänkas kosta på ett ungefär med sidesteps/instegslister installerade hos KIA.
Har haft min Sportage 1.6EX komfort i snart två månader och är riktigt nöjd med den hittills. Nu börjar det bli dags att införskaffa instegslister, motor och kupévärmare samt vinterdäck med fälg så det är nu det blir dyrt antar jag.
SÅLD - - Sportage 1.6 EX Komfort 2012, Sirius silver. - - SÅLD

Re: Eftermontera sidesteps?

5
zoorg skrev:Funderar på köpa från http://www.direct4x4.co.uk/kia-sportage ... ccessories
Tänk på att de sidesteps som finns på Direct4x4 inte har samma passform fram och bak som Kias egna har. På Kias egna tar du av främre stänkskyddet när du monterar deras sidesteps då dessa har samma form. Eftermarknadsmodellerna (varjefall på Direct4x4) börjar precis bakom främre stänkskydden så du får inte ett exakt lika "tätt" skydd från främre hjulhusen.
Vit KIA Sportage MY12 - [ Waxdepån | JJC Race And Rally | J&J Automotive | Prestandabelysning ]-

Re: Eftermontera sidesteps?

6
Niklas skrev:
zoorg skrev:Funderar på köpa från http://www.direct4x4.co.uk/kia-sportage ... ccessories
Tänk på att de sidesteps som finns på Direct4x4 inte har samma passform fram och bak som Kias egna har. På Kias egna tar du av främre stänkskyddet när du monterar deras sidesteps då dessa har samma form. Eftermarknadsmodellerna (varjefall på Direct4x4) börjar precis bakom främre stänkskydden så du får inte ett exakt lika "tätt" skydd från främre hjulhusen.

Aha, tack för varningen. Då får det nog bli original :-)
Kia Sportage EX1.6 Komfort silver sirius 2012

Re: Eftermontera sidesteps?

7
Säger inte att de olika eftermarknadsprodukterna är lika bra, men där finns en designskillnad. Hurvida de är bättre/samma/sämre på att skydda bilen vet jag inte. Men om man kan ha kvar främre stänkskydden så kommer det inte bli sämre efter man monterat sidesteps.

För mig blev valet enkelt då jag tyckte ovansidan / halkskyddet på själva steget är klart snyggast på originalmodellen.
Vit KIA Sportage MY12 - [ Waxdepån | JJC Race And Rally | J&J Automotive | Prestandabelysning ]-

Re: Eftermontera sidesteps?

10
Jag är oxo intresserad av hasplåtar, ska det vara original och finns det något bra ställa att köpa dom på eller är det hos kiahandlaren?
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Svart metallic.( såld privat)
Kia Sportage 1,7 crdi komfort 2013 dark gun metallic
Skriv svar

Återgå till "Modifikationer och tillbehör"