Annons

Lacksläpp på 18" lättmetallfälgar orginal

1
Värt att notera!

Jag tänkte bara nämna att jag fick lacksläpp på mina 18"s lättmetallfälgar orginal och jag fick det på garantin. Intressant hur dessa nya och likadana kommer att se ut om 4-6 månader. Troligtvis kommer dom se likadana ut efter samma tid. På frågan till kundmottagaren på Hedin bil vad vi gör då svarade han att det får vi se då.

Jag med garantihandläggaren kollade på den Sportagen med samma fälgar som stod inne i försäljningshallen dock ett demo ex. som rullat ett par hundra mil, endast, hade likadant lacksläpp.

Dock är lättmetallfälgar känsliga men kolla upp era fälgar och acceptera inte lacksläpp efter ett få antal månader!
Kia Sportage 2,0 CRDi AWD EX Aut Komfort 184 hk SUV Panorama Artic white
Annons

Re: Lacksläpp på 18" lättmetallfälgar orginal

5
Ok, har inte legat på knä vid fälgarna och tittat på fälgarna. Så länge det inte finns ett fint minne från stenblästring eller en trottoarkant så är jag rätt nöjd. Det är ändå en bruksbil. Att däcken och fälgarna tar stryk är nog inget som jag skulle reagera på. Får väl se om jag ser något nästa gång jag tvättar dem...om jag kommer ihåg det. :)
Vit KIA Sportage MY12 - [ Waxdepån | JJC Race And Rally | J&J Automotive | Prestandabelysning ]-
Skriv svar

Återgå till "Däck och fälgar"