Annons

Elektrisk handbroms och 16" fälgar?

1
Hej
Är ny på forumet och ska beställa en 2017 Sportage GT-Line nu i veckan som kommer och säljaren rekomenderade 16" vinterfälgar till bilen.
Men när jag sen läste på företaget som levererade fälgarna så stod det att om det är elektrisk handbroms på bilen så krävs det MINST 17".
Nån här som vet hur det ligger till? Ska ta det med säljaren på Måndag och se vad han säger, annars får det bli 17" på vinterdäcken.

Mvh,
MätZ
Kia Sportage GT-Line 2.0 CRDi Aut -17
Harley Davidson Crossbones
Annons

Re: Elektrisk handbroms och 16" fälgar?

4
När jag köpte mina vinterdäck från bythjul så frågade de om jag hade elektrisk handbroms. Då jag inte har det skulle inte 16" vara några problem, så det blev 16" till vinterdäcken. Men för de som har elektrisk handbroms säljer de bara 17" till just för att det finns en stor risk att de tar i.
KIA Sportage Special Edition DCT 7 1.7 Crdi

Re: Elektrisk handbroms och 16" fälgar?

5
Mätz skrev:Hej
Är ny på forumet och ska beställa en 2017 Sportage GT-Line nu i veckan som kommer och säljaren rekomenderade 16" vinterfälgar till bilen.
Men när jag sen läste på företaget som levererade fälgarna så stod det att om det är elektrisk handbroms på bilen så krävs det MINST 17".
Nån här som vet hur det ligger till? Ska ta det med säljaren på Måndag och se vad han säger, annars får det bli 17" på vinterdäcken.

Mvh,
MätZ

MätZ hör med ABS Wheels direkt bara de kan de där. Har jobbat där... frågar du mig funkar det med 16tum . Nu är jag unget proffs men de låter väldigt konstigt om det inte funkar
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"