Annons

12 volt in i bilen

1
Hej på er. Jag har en tanke på att dra in 12 volt från batteriet till kupén. Har lite planer på installationer och tänkte dra in en sladd av lite kraftigare typ och säkra den med en säkringshållare. Men från denna kabel vill jag kunna koppla på flera kablar för div lampor och annat kul man kan ha i sin bil. Här kommer min fråga: Vet ni någon form av kopplingsplint där jag kan ha en ingång med en kabelsko och få typ 5 utgångar? //Mikke
Sportage 1,7 crdi 2015 SE
Drar på somrarna runt på en Knaus Sport 420 QD Husvagn på 1200 kg
Annons

Re: 12 volt in i bilen

2
Mikke skrev:Hej på er. Jag har en tanke på att dra in 12 volt från batteriet till kupén. Har lite planer på installationer och tänkte dra in en sladd av lite kraftigare typ och säkra den med en säkringshållare. Men från denna kabel vill jag kunna koppla på flera kablar för div lampor och annat kul man kan ha i sin bil. Här kommer min fråga: Vet ni någon form av kopplingsplint där jag kan ha en ingång med en kabelsko och få typ 5 utgångar? //Mikke
Kan du inte "tjuva" från uttaget i bagaget (Sportage har väl uttag där med?)
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: 12 volt in i bilen

3
Jo, men det är längre fram jag behöver ström. Såg på Biltema att det finns strömtjuvar som man sätter i säkringshållaren i bilen, det verkar ju smart. Där finns ju säkringar som är ström på både med tändningen av och på. Nån som testat?
Sportage 1,7 crdi 2015 SE
Drar på somrarna runt på en Knaus Sport 420 QD Husvagn på 1200 kg
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"