Annons

Navigator 8"

1
Finns det någon mer som har installerat en navigator som inte är original. Jag köpte min på e-bay för 2000kr. Allt fungerar perfekt förutom rattstyrningen. Det går men jag har inte kunskapen om dessa förbaskade sladdar och can-bus och allt vad det heter. Någon som har samma erfarenhet och vet hur det hänger i hop.

Ringde KIA verkstad men de vill naturligtvis inte veta av att man kan köpa en bättre anläggning för 2000kr istället för den som de säljer för 25000kr eller vad den kostar när man köper bilen ny. De skulle ha mellan 4000kr och 8000kr för att installera den. Kan klara mig utan rattstyrningen, men det vore naturligtvis roligare om jag fick det att funka.
Bild
Kia Sportage 2017 2.0 GT Line
Annons

Re: Navigator 8"

2
Den ingår när man köper bilen ny, sedan 2013 eller 2014, även 7 års kartuppdateringar ingår, liksom backkamera.

Du får väl kontakta en icke märkesverkstad istället, en som kanske har jobbat med Kias bilar.
Beroende på ålder på din bil så kan den vara utan canbus. Min Ceed 2011 har ingen canbusövervakning
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Navigator 8"

4
Bilen är ny (2013 köpt mars 2014) Huruvida kartor ingår hade ju inget med saken att göra. Utan det handlar om hur jag ska koppla in den. Har nu beställt en Can-Bus kabel. Navigatorn är alltså ingen original utan köpt från Kina. Allting fungerar utan rattknapparna samt att jag hör telefonsamtal, kan ringa och den synkar med telefonen men mottagaren hör inte när jag pratar.

Backkameran fungerar, USB fungerar, Flashminnet fungerar ,radion fungerar ,navigatorn fungerar. DVD fungerar. Så om du har en navigator som INTE är original och har installerat något liknande, så hör gärna av dig!
Kia Sportage 2017 2.0 GT Line

Navigator 8"

5
Ronnie skrev:Den ingår när man köper bilen ny, sedan 2013 eller 2014, även 7 års kartuppdateringar ingår, liksom backkamera.

Du får väl kontakta en icke märkesverkstad istället, en som kanske har jobbat med Kias bilar.
Beroende på ålder på din bil så kan den vara utan canbus. Min Ceed 2011 har ingen canbusövervakning
Navigator är inte standard på någon KIA utan ingår endast i paket bilarna som kallas FIFA edition och allt vad dom nu heter, en vanlig Komfort tex har ingen navigator.
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013

Re: Navigator 8"

8
Hejsan!

God fortsättning på det nya året. Har inte beställt någon navigator till min kia än.
Det jag undrar över är om du fått ratt knapparna att fungera än? Skulle vara bra att ha koll på innan man beställer.
Kia jag har är en 2011 2.0 disel.

Re: Navigator 8"

9
Nu säljer jag min på blocket. Jag fick rattknapparna att fungera, men aldrig handsfree. D v s jag hör när andra ringer och allt beter sig som det ska. Men min röst gick inte in i systemet. Förmodligen bara en sladd. Men jag är för oteknisk för att leta efter lösning.

Men det roliga var att jag var på 4 olika professionella ställen innan jag fick rattstyrningen att fungera. Svaret var att Nej det går inte och vi kan inte hjälpa dig. Då var jag ändå villig att betala för det. Jag tänkte för mig själv att vi kan åka till månen 1968 men inte koppla in en stereo.. Men jag löste det själv till slut. 3 sladdar som skulle i hop. Misstänker att det är lika enkelt med röststyrningen men nu är mitt tålamod slut.

Men som sagt den finns på blocket om någon är intresserad. Fungerar klockrent i alla andra hänseenden.
Kia Sportage 2017 2.0 GT Line
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"