Annons

CarPlay?

1
Nu börjar snart Apples Carplay skeppas ut till vissa nya bilar (se länk) http://feber.se/iphone/art/294851/nu_ka ... phone_frn/

Kia finns även med på listan utav bilmärken som kommer att hoppa på tåget och erbjuda detta i sina bilar. Tror ni att detta är något som kommer att komma till Sportage som inte är helt nya? Att man kan få sig en uppdatering vid service etc?

Jag gissar på att svaret är NEJ med tanke på att detta kan vara en anledning för många att köpa en ny modell, men det skulle vara trevligt om det gick att få detta i efterhand för oss som har deras NAV-paket med skärm.
Annons

Re: CarPlay?

5
Fast varför det? Apples kartor går ju via gps:en och laddas inte ned i realtid, samt att flera andra tredjepartsappar laddar ned kartor och använder enbart gps:en vilket gör att det inte dras någon datamängd.

Ser verkligen inget problem med detta.

Re: CarPlay?

6
Apple's kartor går över nätet. Testa att sätta din Iphone på flygplansläge och sedan kör du kartor, händer inte mycket.
Själv kör jag en ful-variant, Apple TV installerad i bilen kopplad till min 8" stereo och sedan kör jag mirroring från telefonen.

Kia Sportage EX1.6 Komfort silver sirius 2012

Re: CarPlay?

7
zoorg skrev:Apple's kartor går över nätet. Testa att sätta din Iphone på flygplansläge och sedan kör du kartor, händer inte mycket.
Själv kör jag en ful-variant, Apple TV installerad i bilen kopplad till min 8" stereo och sedan kör jag mirroring från telefonen.


Nice.
Kommer bli grymt bra med nästa ATV 4 med fler appar osv.
Själv har jag min nexus 7 med Gps som jag kan då köra med i bilen.

Re: CarPlay?

8
Hebbot skrev:Kör en Kia Ceed komfort från 2013 och har BT i radion. Fungerar super med min iPhone. Kan spela Spotify, ringa och utan problem. Men tror att Apples kartor måste användas vid navigering. :)
Med de kartorna lär man ju ha något att skylla på om man kommer för sent...
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: CarPlay?

9
maccswe skrev:Nu börjar snart Apples Carplay skeppas ut till vissa nya bilar (se länk) http://feber.se/iphone/art/294851/nu_ka ... phone_frn/

Kia finns även med på listan utav bilmärken som kommer att hoppa på tåget och erbjuda detta i sina bilar. Tror ni att detta är något som kommer att komma till Sportage som inte är helt nya? Att man kan få sig en uppdatering vid service etc?

Jag gissar på att svaret är NEJ med tanke på att detta kan vara en anledning för många att köpa en ny modell, men det skulle vara trevligt om det gick att få detta i efterhand för oss som har deras NAV-paket med skärm.
Mailade Kia igår, fick detta svar:

Hej Ronnie,
Tack för ditt mail.

Det finns inte i närmaste tiden då vi inte har avtal med Apple.
Varför Kias logga finns på deras hemsida kan vi dessvärre inte svara på.

Önskar dig en trevlig helg!

Med vänlig hälsning
Elin Karlsson

Kundtjänst

Kia Motors Sweden AB
Kanalvägen 12 , 19461 Upplands Väsby
T +46 8 400 443 00
E info@kia.se W www.kia.com


From: RL [mailto:r.larsson@xxx.se]
Sent: den 8 maj 2014 20:32
To: KMSW KIA MOTORS
Subject: Apple carplay?

Hej!
Apple har ju basunerat ut en ny(-are) grej till bilar och Volvo är tydligen först ut i Svewrige.
Mon fråga är, när kommer "Cqrplay" till Kias modeller? Er logga finns ju med på sidan,
http://www.apple.com/ios/carplay/ så tydligen ska det väl komma.

Finns det ett tidsperspektiv gällande den närmsta tiden, hos Kia, gällande CarPlay, eller ligger det år framåt i tiden?

Mvh
Ronnie Larsson

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
www.kiacarclub.se

Nu med över
3000 medlemmar

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨


This e-mail may contain confidential information and is intended only for the addressees. If you have received this e-mail in error, kindly notify Kia Motors Sweden AB and delete the message from your system.
E-mail is susceptible to data corruption, interception, unauthorised amendment, tampering and viruses. Kia Motors Sweden AB accepts no liability for damages caused by such incidents.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: CarPlay?

10
zoorg skrev:Apple's kartor går över nätet. Testa att sätta din Iphone på flygplansläge och sedan kör du kartor, händer inte mycket.
Själv kör jag en ful-variant, Apple TV installerad i bilen kopplad till min 8" stereo och sedan kör jag mirroring från telefonen.


Fan va nice, hur har du gjort för att få det att funka?
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"