Annons

USB Minnet...

1
bara en reflektion ang "instruktionsbokens" formuleringar (Sportage) om hanteringen med USB-minnet...

-"Om USB-minnet är monterat när motorn startas/stängs av kan det skadas!" :?:
-"...Det bästa är att ansluta/lossa USB-minnet när motorn inte är igång" :?:

... samt en massa andra formuleringar om att inte göra med USB-minnet.

Blev bara väldigt förvirrad när jag läste informationen om USB-minnet och tycker kanske att om man skall ta så många hänsyn till att kunna använda ett USB-minne, så borde KIA kanske sett efter en annan samarbetspartner beträffande ljudanläggningen, då det finns både bättre och enklare och mera användarvänliga anläggningar på marknaden.
Kia Sportage 2.0 CRDI AWD 2013
Annons

USB Minnet...

3
Kan ju vara att bilmodellen sälj i ex.vis USA, då måste man friskriva sig från alla tnkbara och otänkbara fel skan uppstå.
Sedan är väl texten samma med översättning tiill de länder det gäller.

Har iofs en ceed men jag låter alltid minnet sitta i.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: USB Minnet...

5
Ronnie skrev:Kan ju vara att bilmodellen sälj i ex.vis USA, då måste man friskriva sig från alla tnkbara och otänkbara fel skan uppstå.
Sedan är väl texten samma med översättning tiill de länder det gäller.

Har iofs en ceed men jag låter alltid minnet sitta i.
Mmm, låter som friskrivning från folk som vill ha kompensation för att filsystemet gick sönder på USB-stickan med deras viktigaste semesterfoton (plus lite mp3:or).
Det låter som att lite översättningsfel/tolkningar även smugit sig in då jag antar att "monterat" snarare har att göra med att filsystemet på stickan aktivt används (på engelska "mounted") än att den fysiska stickan skulle vara "monterad" i urtaget.

Min sticka sitter i för jämnan och har inte krashat.
Däremot har jag massor av klagomål och buggrapporter jag skulle vilja skicka till Kia (eller vilka det nu är som tillverkar själva mediaenheten).
Någon som har någon kontaktadress dit man kan vända sig (där någon bryr sig om inrapporterade fel)?

Re: USB Minnet...

6
Kia "supporten" http://www.kia.com/se/omkia/kontaktaoss/ är det närmsta jag kommer på ... i annat fall försöka hitta någon seriös återförsäljare som är villig att göra ett försök.

Jag hade själv några frågor som jag blev lovad att få support på via Kias sk. "tekniker team", men det var för snart ett år sedan och ännu ingen kontakt.

Däremot så har jag fått bra hjälp ifrån mitt inköpsställe i Uppsala, där säljkillen "Christer" varit mycket hjälpsam med frågor - han har en "gräddfil" in till huvudkontoret. Kolla om han kanske kan hjälp dig "Upplands Bilforum i Uppsala".

Lycka till.
Kia Sportage 2.0 CRDI AWD 2013

Re: USB Minnet...

8
Jag kan starkt rekommendera en SSD på 120GB som drar lite ström, en lång kabel som går under passagerarsätet och lägga HD:n i stolsfickan bakom stolen. Har all min musik med mig...tyvärr är det en begränsning på 10.000 filer för multimediasystemet på KIA bilar.

Re: USB Minnet...

9
Jag har haft ett 8GB USB-minne som slutat fungera, iofs i en Ceed, men det är samma hårdvara. Så jag börjar mer och mer tro på den text som citerats i första inlägget...
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"