Annons

Re: xenon helljus

11
Planet skrev:
JMR skrev:Finns de nån som har fixat xenon på heljus i Västerås..var? Vad säger garantin??
Dom har installerat massor med kit från Xenonkungen på Kia-bilar och jag kan inte tänka mig att ett xenonkit ska kunna påverka garantin på nåt vis.
Jag skulle inte ta gift på att den 7-åriga garantin gäller - kolla med Kia först.
2011 Kia Cee'd SW 1.6 CRDi EX Business ECODynamics, Piston Grey, 128 hk
Annons

Re: xenon helljus

12
Jag har min beställd på Aros Auto men är det jag som läst fel nånstanns.
Är det inte redan xenon på sportagen?
Vit 2012 Kia Sportage 2.0 CRDi AWD Executive + komfort, skinn, navigator, automat, panorama soltak, dragkrok, sidosteg + hasp plåt fram, bak.

Re: xenon helljus

13
KOMFORTPAKET T
Kromade ytterhandtag, regnsensor, elinfällbara sidospeglar med sidoblinkers i speglarna
dimljus fram, LED framljus, strålkastarspolare, Xenonljus med automatisk höjdjustering,
kurvljus fram, 17” lättmetallfälgar, läderklädda dörrsidor, ACC 2-zon klimatanläggning, parkeringssensorer
bak, farthållare, mörktonade rutor från B-stolpen, Bluetooth, I-podansluning inkl. kabel,
rattreglage för manövrering av stereo, värme av vindrutans nedre kant, automatiskt avbländbar
innerbackspegel, kylbart handskfack, bagegerumsnät, 2.0 diesel 184 hk

Re: xenon helljus

17
Var inne på Aros Auto I Västerås och frågade om xenon på hel ljuset.
Dem sa att det inte påverkar garantin men att det kan bli krångel på besiktningen beroende på hur kinkiga dem är.
Vit 2012 Kia Sportage 2.0 CRDi AWD Executive + komfort, skinn, navigator, automat, panorama soltak, dragkrok, sidosteg + hasp plåt fram, bak.

Re: xenon helljus

18
rickard80 skrev:Var inne på Aros Auto I Västerås och frågade om xenon på hel ljuset.
Dem sa att det inte påverkar garantin men att det kan bli krångel på besiktningen beroende på hur kinkiga dem är.
sist jag fråga på bes så sa han att man får ha vad man vill i i helljuset tror inte ens dom kollar helljuset på bes

Re: xenon helljus

19
rickard80 skrev:Tycker ni att hel ljuset är svagt på era bilar?
Helljuset är inte dåligt, men eftersom man har xenon på halvljuset så känns det som att helljusset skulle kunna vara lite starkare.

Kör du om en nyare bil med helljuset på så märker du att ditt är precis lika bra/dåligt som hans....
Men ist för att montera dit extraljus i fronten så väljer jag hellre Xenon på Helljuset. Det är ju ungefär samma pengar det handlar om..
Kia Sportage -12 184Hk
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"