Annons

Sportage-17 Gt-line fått matta 19tums fälgar,någon annan som varit med om samma?

1
Hallå!
Jag har haft bilen på lackbehandling/recond. Blev riktigt nöjd men inte med utseendet på fälgarna. Jag talade med rekondaren som berättade att han slitit som 17 med att försöka få glans i original 19tums fälgarna utan att lyckas, Det svarta i fälgen hade gått bra att få till men silver/alu fälten ser väldigt flammiga ut. Han frågade om jag kört dem mycket i salt eller liknande. Saken är den att jag har andra vinterfälgar till den så jag ser inte att det skulle vara något överdrivet slitage på originalfälgarna..
Någon annan som har märkt/varit med om samma sak att originalfälgarna blivit flammiga/matta i lacken? Någon som har tips på vad man rent generellt skulle kunna tänka sig att göra för att få upp putsen i dem igen.. vill ju inte slipa/lackera om dem.. Bilen har rullat 4400mil varav kanske max 2500-3000mil på 19" sommarfälgen.
Annons

Re: Sportage-17 Gt-line fått matta 19tums fälgar,någon annan som varit med om samma?

3
SorentoUM skrev:Var de flammiga innan rekond?
Annars har rekondaren säkert kört stark avfettning eller syra på fälgarna. Klarlacken tåler inte riktigt det och kan bli flammigt precis som du beskriver.
Inte mycket att göra åt vad jag vet.
Kanske det finns nåt medel som kan bättra upp det, men annars är det nog tyvärr att slipa ner och göra om klarlacken.
Är rädd att man kört på något för starkt medel i så fall.. Upplevde inte dem som flammiga innan, dock väldigt skitiga.. så risken finns väl att man gått loss rejält på dem med medel...
Skriv svar

Återgå till "Problem"