Annons

Hackar vid gaspådrag i 1ans växel Sportage 1.7 CRDI DTC-7

1
Ibland, främst när bilen stått någon dag, när man startar och börjar köra så hackar den lite. När man kört 2-3 minuter försvinner detta och bilen växlar fint.
Såg några trådar med liknande fel men inga haleluja tips. Någon som har liknande fel och har ni gjort något åt det?

Jovan
PS: frågade på KIA verksan i Täby, (de har flyttat till Danderyd nu) men de såg förvånade ut, typ som vanligt.
Annons

Re: Hackar vid gaspådrag i 1ans växel Sportage 1.7 CRDI DTC-7

5
Jag har precis fått dubbelkopplingen bytt på garantin pga. exakt samma problem som du beskriver. Uppsök Kia verkstad för åtgärd. Men...… istället har jag fått vibrationer som fortplantar sej till ratten från tomgång till 1500-2000 varv och det vill Kia inte kännas vid och bortförklarar det med att det beror på ett nytt material i kopplingen och att det sliter nog in sej, bullshit, det finns inget som sliter in sej, det är obalans i kopplingspaketet. Det kan bara bero på två saker, 1: materialfel, 2: skruvar dragna i fel ordning vid montering. Har varit till verkstan 3 ggr. och den sista säger dom att Kia support säger att det är så. Jag ska snart gå en match med Kia support om detta. Så var det med den " 7 åriga nybilsgarantin". Jag tillägger att jag har över 20 års yrkeserfarenhet i fordonsbranschen och ca. 49 års brinnande bilintresse. Mvh.
Ps. skriv gärna om ditt fall om du får det åtgärdat.
Skriv svar

Återgå till "Problem"