Annons

Garantiärenden eller inte?

1
Hej!

Har följande problem med min 2012 Sportage idag:

* Förarsidans fönsterruta låter märkligt vid upp/nedgång, ingen annan ruta låter på samma sätt.

* Har ett tickande fläktljud som bara låter om fläktarna är igång, har uppkommit för ett par veckor sedan och lyckas inte få bort det själv.

*Kopplar jag min telefon till blåtanden i bilen så slutar min backkamera visa bild i displayen (navigator). Kopplar jag bort telefonen så funkar det igen.

Jag har pratat med en Kia återförsäljare och bokat en tid om att dom ska kika på detta. Fick då svar att om det inte är ett garantiärende så kan det kosta upp till 2500:- per felsökning (dvs tre stycken för mig). Så jag skulle teoretiskt kunna debiteras 7500:- för ingenting om det visar sig att det inte är ett garantiärende.

Så jag tänkte höra med er här vad ni tror? Funderar på att skita i felen för att inte åka på en stor kostnad, och jag vet inte riktigt vad jag ska göra faktiskt. Låter i mina öron som detta är garantiärenden, men vad tror ni?
Annons

Re: Garantiärenden eller inte?

3
Jag skulle nog ta en sak i taget. För mig låter det som garantiärenden, men med fläktarna kan det kanske bli mer "subjektivt" i bedömningen. De som kollar kanske inte hör det på samma vis som du. Rutan går nog lite snett i sina spår, därav missljud. Stereon är ju solklart.
Att en verkstad hotar med en kostnad för att slippa dig låter inte helt bra. Bor du så till att du har en annan Kiaverkstad i ditt närområde skulle jag söka upp dem. Ta sedan en sak i taget, eller iaf vänta med fläktarna, tills de fixat de andra två.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Garantiärenden eller inte?

4
maccswe skrev:Hej!
Har ett tickande fläktljud som bara låter om fläktarna är igång, har uppkommit för ett par veckor sedan och lyckas inte få bort det själv.
Du har inte råkat få ventilationen i återcirkulations läge?
Det brukar kunna uppstå ett tickande ljud då.
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013
Skriv svar

Återgå till "Problem"