Annons

Skumma elfel sportage -11

1
Halloj.
Har fått riktigt skumma fel på kian idag.
1: abs lampan lyser (orange)
2: downforce lampan lyser rött (den som bromsar ner bilen automatiskt vid nedförsbacke)
3: varningslmpa för 4wd lyser (orange)
4: rattservo blivit riktigt trög.
5: kilometervisaren vandrar upp och ner (bara när man har tändningen på) annars funkar den som den ska när man åker.

Någon som haft liknande problem? Har googlat men hittar inte riktigt det svar jag söker...

Känns inte alls bra... =/

Har lossat på jordkabeln och satt dit det igen men det hjälpte inte.

Tacksam för svar!

Med vänlig hälsning, Niklas
Annons

Re: Skumma elfel sportage -11

2
Nicko skrev:Halloj.
Har fått riktigt skumma fel på kian idag.
1: abs lampan lyser (orange)
2: downforce lampan lyser rött (den som bromsar ner bilen automatiskt vid nedförsbacke)
3: varningslmpa för 4wd lyser (orange)
4: rattservo blivit riktigt trög.
5: kilometervisaren vandrar upp och ner (bara när man har tändningen på) annars funkar den som den ska när man åker.

Någon som haft liknande problem? Har googlat men hittar inte riktigt det svar jag söker...

Känns inte alls bra... =/

Har lossat på jordkabeln och satt dit det igen men det hjälpte inte.

Tacksam för svar!

Med vänlig hälsning, Niklas



Oj shit. Låter inte kul :-(
Ställ bilen och ring kia-assistans direkt. Upptäcker dom att du fortsatt kört/meckat så gäller inte garantin.
Kia Sportage EX1.6 Komfort silver sirius 2012

Re: Skumma elfel sportage -11

3
Ska ringa till assistas när jag vaknar imorgon... Ringde tidigare till verkstad å då frågade han mig om jag kunde ställa undan bilen tills den 21:a... Tjena.
Kollade på batteriets pooler igen och pluskontakten satt helt lös.. Ohh tänkte att jag hittat felet så skulle skruva åt, hjälpte inte, skruvade lite till, hjälpte inte. Sen spraka det till å skruven va av... Men satt dItt en bättre. Fast det va inte felet tyvärr..
Så imorgon får man domen eventuellt.. Om dom har tid så att säga.
Annars kommer det finnas billig sportage till salu snart :)

Mvh Niklas.
Skriv svar

Återgå till "Problem"