Annons

HID kit problem, lampan blinkar

1
Hejsan,

Jag köpte en HID-kit från HIDS-DIRECT.
http://www.ebay.com/itm/370640293554?va ... 1497.l2649

Jag testade lite snabbt lampan innan jag börjar dra ur massa skruvar från Sportage. Xenon lampan blinkade när man satte på helljuset och motorn var igång. När jag satt på helljus (bara tänding) så lysste den bra.

Vad kan vara det för problem? Jag testade bara med en lampan dvs jag hade halogen i den andra strålkastaren. Kan vara det problemet?

Tacksamt för tips!
Annons

HID kit problem, lampan blinkar

2
När man köper på ebay får man ofta något lite annat än utlovat och antingen är det inte ett canbus kit du fick eller så klarar den inte 13,8v eller vad du nu har på tomgång och 12,0v på tändningen.

Bra xenonkit bör ha 9-16v för att kunna klara av spänningsvariationer.

Som tur är finns det hjälp som förhoppningsvis kan hjälpa dig, om det är canbus relaterade problem kan man koppla en s.k canbus problem lösare mellan xenonlampan och xenonboxen (på 12v sidan). Kan ej garantera att det kan kan korrigera spänningsrelaterade problemen dock.

Med vänlig hälsning,
Henke
ImageUploadedByTapatalk1352093762.219585.jpg ImageUploadedByTapatalk1352093762.219585.jpg Visad 1531 gånger 68.16 KiB
Kia Optima 1,7 CRDi Executive 2013 - Svart metallic
Kia Sorento 2,2 CRDi Executive 2011 - Svart metallic
Kia Sportage 1,6 Komfort 2011 - Svart metallic
Kia Picanto 1,1 Ex 2004 - Grå Metallic

Re: HID kit problem, lampan blinkar

3
Tack HB021! Exakt en sådan beställde jag igår. Jag trodde först att det inte skulle behövas.

Det gäller att veta vad man köper på Ebay. Just min kit kommer från HIDS-Direct, ett känt företag i UK. Många seriösa företag driver också via Ebay. Oftast är det lite billigare där än deras egna sidor.
Skriv svar

Återgå till "Problem"