Annons

Konstigt klickljud

1
Hej till alla, kul att hitta hit :) Köpte min Sportage i mars ´12 en 2.0 CRDI AWD, helt ny. På senare tid när jag startar bilen och börja växla uppåt så hörs ett konstigt klick ljud från framvagnen. Det händer alltid vid start och från växel 1-2 och vid svängar i låg hastighet. Ringde verkstad & de säger att de aldrig hört något sådant och att det är en "ovanlig bil jag har". Tack!
Annons

Re: Konstigt klickljud

4
Niklas skrev:Har en bensinare och har ett lite udda ljud som hörs när man lägger i tvåan, men inte brytt mig så mycket om det. Inget klickande ljud dock.
Liknande för mig på min bensinare. Skramlar till.
Kia Rio 1.2 Edition Komfort Svart 2012
Tidigare: Kia Sportage 2.0 AWD Komfort Pearl Black 2011

Re: Konstigt klickljud

6
Niklas skrev:Skramlar? :) Jag har för mig att mitt ljud är mer ett visslande/pipande ljud.
Ja, det skramlar om man inte smeker kopplingen som en hundvalp :) har även ett pip/gnissel ibland men har lokaliserat det till när dörrarna låser sig runt 20km/t.

Missljud är det värsta jag vet :wtf:
Kia Rio 1.2 Edition Komfort Svart 2012
Tidigare: Kia Sportage 2.0 AWD Komfort Pearl Black 2011

Re: Konstigt klickljud

7
Hej igen, har hittat en tråd där mitt problem är beskrivet men dessa två medlemmar kallar det skrammel istället för klickljud som jag beskrev det sorry :crazy: Det är just detta jag hör vid svängar i låg hastighet, när jag växlar upp samt vid start. En av dem fick sin krängningshämmare utbytt och jag undrar om detta inte är ett större problem än vad vi i dagsläget tror. Vad säger Ni andra? Nu när jag tänker tillbaka lite så nämnde killen på verkstaden något med krängningshämmare då han beskrev min bil som ovanlig och att ljud kan förekomma. P.S. min bil har rullat 500 mil.
Skriv svar

Återgå till "Problem"