Annons
Annons

Re: Lackskada inifrån

12
Måste du göra det omedelbart? Känns som du lika bra kunde vänta tills du får en större skada för det blir väl omlackning av hela ytan? Du vet att du kommer få ett stenskott, en repa eller liknande nu så fort du fått nylackat. :)

En kollega böt framruta pga ett litet stenskott. På vägen hem hamnade han bakom ett militärfordon då de hade stadsövning i Stockholm och pang ett nytt stenskott större än det gamla. Minns inte om det gick på garanti eller inte. :?

Men hoppas du blir nöjd med omlackningen och glöm inte att granska bilen i solljus så du ser eventuell nyansskillnad!
Vit KIA Sportage MY12 - [ Waxdepån | JJC Race And Rally | J&J Automotive | Prestandabelysning ]-

Re: Lackskada inifrån

13
Haha, jag har tänkt så men samtidigt så skulle man tänka så då skulle man alltid ha en trasig bil.

Dörruppslagen klarar jag mig ifrån och just nu åker jag med en trasig ruta som jag tänker vänta med att byta då det blir över 200 mil i sommar.
//Mattias

2012Kia sportage 1.6 EX Komfort vit

Re: Lackskada inifrån

14
Lämnade den imorse och nu ringde dem och sa att den var klar :wtf: tänkte jag.

Då berättar killen att de på verkstan hade tagit ut dem i verkstan och visat att de här är förfan inge rost, detta är ett inlackat damkorn och det våtslipas och poleras bort.

Så nu är den klar och jag ska dit på lunchen och titta, är jag nöjd tar jag med mig den hem igen annars lackar dem om dörren men det är ju skönt att slippa en massa onödiga lackeringar faktiskt. :thumbup: :wave:
//Mattias

2012Kia sportage 1.6 EX Komfort vit
Skriv svar

Återgå till "Problem"