Annons

Kallelse till Kia

1
Hej alla Kia ägare,har en Kia Sportage 1,7.-2011 idag kom kallelse från Kia återförsäljare-de skall byta vakuumpumpen på min bil,är det någon som vet vad detta handlar om?. Fick ni också liknande kallelser?,Kia säger att det är en servicekampanj de har.Tacksam för ett svar.
peterw
Annons

Re: Kallelse till Kia

3
Har du en dieseldriven bil har du en vakuumpump. Det behövs vakuum för att bränslet ska in i motorn, på en bensinare kan det lösas utan pump, där uppstår tillräckligt vakuum för att bränslet ska cirkulera. En dieseldriven motor behöver en pump till detta. På vissa bilmodeller kan den vara mekanisk, alltså drivas av fläktremmen, på andra elektrisk.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Kallelse till Kia

4
Öööö, intressant, undrar om detta har något med mina problem att göra! Att bilen inte använder all soppa som finns i tanken! Vid varje tankning finns alltid soppa kvar i tanken! Och körde Diesel torsk när det fanns 4,4 liter kvar i tanken, läs "Färddatorn vs faktisk förbrukning". Jag har dock inte fått någon sådan kallelse, har en -12 1,7crdi.

Ska genast kolla med KIA!
2012 Sportage 1,7 Crdi EX Komfort

Re: Kallelse till Kia

6
Ja visst är det så Alien.. Det måste alltid finnas lite kvar som säkerhet för ångbildningen! Men dom säkerhets litrarna ska inte vara medräknade i den skrivna Volymen som man som brukare får veta!!

Tex Volvon jag hade innan hade en tank på 65liter, när datorn sa att det va tomt och jag åkte och tankade så fick jag i just 65 liter ibland även om jag varit under färd när den slår om till 0mil till tom tank och man smyger till närmsta mack så fick man ibland i 66-67liter, och då finns säkerhets litrarna kvar i tanken! Dvs att i verkligheten så var väll den tanken på typ 67liter!

Våran tank bör vara på 60liter i verkligheten!! Om den skrivna volymen skall vara 58l...

Aja ska kolla vidare på detta!!
2012 Sportage 1,7 Crdi EX Komfort
Skriv svar

Återgå till "Problem"