Annons

Hittar ni buggar eller liknande...

1
Jag har uppdaterat databasen.
Ska uppdatera temat...
Håller på att uppdatera språkpaketet.

Nu söker jag all hjälp jag kan få.. Hittar ni några buggar eller liknande så ber jag er att antingen ta det i denna tråden eller att ni skickar mig ett Pm om vad det är för bugg. Vill gärna veta vilka webläsare ni använt/upptäckt problemet i.

Mvh Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se
Annons

Re: Hittar ni buggar eller liknande...

2
Någon som upplever det jag visar i bilderna ovan?
För mig själv så är det borta... Hoppas jag.
Har spenderat enormt med tid för att få rätt på det.

Mvh Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se

Re: Hittar ni buggar eller liknande...

3
Vill med detta meddelande bara bekräfta att hela uppdaterings processen vad gäller databasen nu är 100% klar.
Jag har försökt när jag varit tvungen att hålla forumet "stängt" så korta perioder som möjligt och hoppas inte ni märkt av det allt för mycket.

Mvh Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se

Re: Hittar ni buggar eller liknande...

5
Hey,

Tänkte ta det i PM först, men skriver svaret här så nån mer kan hjälpa till om det behövs.

CSS'en är trasig på i alla fall förstasidan. Kolla marginalerna så syns det. Det är relaterat till att det var gråa rader vid loggan och nertill som du beskrev det innan. Jag kan se det även på att forumwrappern har en tunn ram nu som jag ursprungligen petade bort i koden.

Kortfattat så går det att ändra på mallarna och CSS'en på två ställen, antingen direkt i adminpanelen eller för hand i html-koden på servern. Ändrar du på servern måste du refresha cashen som bygger sidorna inne i ACP. Gör du det direkt i ACP sker ändringarna automatiskt. Om du gjort ändringar som du kanske inte tänkt på eller glömt bort och gör en uppdatering av temat så kommer vissa saker att krocka med gamla ändringar. När du sedan uppdaterar i ACP skriver den över med nya tempfiler som webläsarna använder. På liknande sätt ligger gamla mallar kvar i din egen cache. Om allt ser bra ut kanske någon tömmer sin cache och vips så har hela forumet rasat (been there, done that).

En lösning är att börja om med helt ny Style som ni gillar och modda den efter hand. Alternativt att gå in och peta i CSS'en i ACP för att hitta vad som är felet.

Jag skriver från minnet nu, men det borde vara includeforumlist, overallheader eller något liknande som bör fixas. Kanske en eftersläpande tagg eller öppen table. Typ.

Hoppas det hjälper.

Peter
Forumgrundare
2017 Kia Niro (sjätte Kian)
Hälsa gärna på min hemsida:
http://www.bergting.com

Re: Hittar ni buggar eller liknande...

6
Hmm bra att du sa detta Peter. Hur ser
De själva koden? Ser du själv var felet ligger? Kan logga in via ftp nu direkt och försöka åtgärda det. Dock lättare när jag inte har en susning om var felet ligger;)

Mvh
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se

Re: Hittar ni buggar eller liknande...

7
Jag är utsocknes med smalband så jag är inte så behjälplig tyvärr.

Men du ser var felet är eller hur? Att det bör vara en "wrap" på cirka 25 px runt själva forumlistan och länklistan ovan med inäggsfunktionerna. Dock bara på förstasidan så vitt jag kan se det. Försökte göra en snabbkoll men hittade det inte. Sidorna som jag får upp är ju genererade i php och alltså inte samma sak som de editerbara.

Kan kolla på det senare kanske, men har lite svårt att komma åt funktionerna tills jag är vid en riktig dator. Men jag tror säkert du fixar det. Du verkar lära dig snabbt – den hårda vägen dessutom, den enda sanna vägen =)

_Morgan_ skrev:Hmm bra att du sa detta Peter. Hur ser
De själva koden? Ser du själv var felet ligger? Kan logga in via ftp nu direkt och försöka åtgärda det. Dock lättare när jag inte har en susning om var felet ligger;)

Mvh
Forumgrundare
2017 Kia Niro (sjätte Kian)
Hälsa gärna på min hemsida:
http://www.bergting.com

Re: Hittar ni buggar eller liknande...

8
Japp ser helt klart felet. Ska se om jag lyckas ordna det med nu bara=)
Ohhjaa det har varit lite nervöst mellan varven här på övervåningen framför datorn.
Men många backuper ligger på bla usb-minne, extern hdd, dvd skiva, datorn.
Så ifall det går riktigt illa så finns ju återställningen nära;)

Tack för du uppmärksammar felen.

Mvh Morgan_
Peter skrev:Jag är utsocknes med smalband så jag är inte så behjälplig tyvärr.

Men du ser var felet är eller hur? Att det bör vara en "wrap" på cirka 25 px runt själva forumlistan och länklistan ovan med inäggsfunktionerna. Dock bara på förstasidan så vitt jag kan se det. Försökte göra en snabbkoll men hittade det inte. Sidorna som jag får upp är ju genererade i php och alltså inte samma sak som de editerbara.

Kan kolla på det senare kanske, men har lite svårt att komma åt funktionerna tills jag är vid en riktig dator. Men jag tror säkert du fixar det. Du verkar lära dig snabbt – den hårda vägen dessutom, den enda sanna vägen =)

_Morgan_ skrev:Hmm bra att du sa detta Peter. Hur ser
De själva koden? Ser du själv var felet ligger? Kan logga in via ftp nu direkt och försöka åtgärda det. Dock lättare när jag inte har en susning om var felet ligger;)

Mvh
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se
Skriv svar

Återgå till "Om forumet"