Annons

Vår dekal, ett första provtryck

1
Dekalen är ny tryckt i 10 provex för mig att godkänna. Den är 155mm lång och bredaste stället vid ovalen 20 mm. Plasten är väldigt mjuk och följsam.

Just nu i lite brunton, testade den på en tonad ruta, ska be att den görs lite rödare och färgen lite solidare.
Där jag satte den den blev den iaf bra, se bifogad fil.
Senast redigerad av _Morgan_ den 09 sep 2011, 10:29, redigerad totalt 1 gånger.
Anledning: Bild raderad då den var trasig.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Annons

Re: Vår dekal, ett första provtryck

3
Gasar-Magnus skrev:Med risk för att låta tråkig och negativ; Skuren text är snyggare än tryck på transparent bärfilm

Man ser oftast kanten på bärfilmen speciellt på mörka bilar medan en skuren text där varje detalj är utskuren ur riktig dekorfilm håller bättre och är snyggare

Har med gott resultat anlitat http://www.dekaltrim.nu/ ett antal gånger
Utskuren dekal, skulle kosta oss minst femsiffrigt. Gillar med den utskurna bäst.
Så första försöket med dekal får bli denna. :)


Men om du ser på bilden så ser man knappast någon kant. Kan ju testa på min svarta golfcabbe...
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Vår dekal, ett första provtryck

4
Jag gillar den skarpt ;) Får väll se om man tar med sig några till träffen ;)
Ska blir riktigt intressant att klistra den på bilen,

Mvh Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se

Re: Vår dekal, ett första provtryck

5
Hmm det var inte riktigt den där dekalen jag skickade... :P Ser att ni ändrat lite på placering av adress och "slogan".
Ser bra ut meeeen jag tycker ändringen har gjort att dekalen känns lite högertung. Får lite känslan av att den ska släppa i högerkanten och börja rotera runt loggan :)
kia optima sw gt line 2017

Re: Vår dekal, ett första provtryck

6
obetsak skrev:Hmm det var inte riktigt den där dekalen jag skickade... :P Ser att ni ändrat lite på placering av adress och "slogan".
Ser bra ut meeeen jag tycker ändringen har gjort att dekalen känns lite högertung. Får lite känslan av att den ska släppa i högerkanten och börja rotera runt loggan :)
Jag är villig att ta mitt straff. ;)
De som trycker dekalen sa att det ökade läsbarheten på den färdiga dekalen, så jag sa att det var ok.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Vår dekal, ett första provtryck

9
Laban skrev:Tycker att det ser alldeles utmärkt ut.
Den röda texten kommer att macha min svarta Pro-Ceed perfekt ;)
Tycker även att storleken på dekalen är lagom och gör den
lättplacerad på bilen.
Här kommer brasklappen:
Dekalen kommer att vara väldigt snygg på allt utom svart eller mörkt tonade rutor.
Däremot så försöker jag få tryckeriet att trycka några på svart (och även vit) bakgrund också, får svar efter helgen.

Kan man täcka bilhandlarnamnet på skylthållaren är denna i perfekt storlek, Iaf för Hedins skylthållare.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Vår dekal, ett första provtryck

10
Bra tips Gasar-Magnus. :) Så alla skylthållare är standard? Annars kan man ju pilla bort den nedre sektionen och jämföra i butiken.

Har pratat med tryckeriet.
Dekalen kommer med tre olika "bärare" (bakgrund) texten blir på alla tre i lite rödbrun färg. Det blir vit, svart samt transparent som på bilden en bit upp i tråden.

En del kanske tycker att dekalen är liten. Jag kallar det diskret, så diskret att man kan ha ett par på bilen.

Ett annat forum, zatzy.com tar 20 kronor för sin utskurna dekal, lika stor som denna, så vad är skäligt för denna, tycker ni? 10 kr? 15 kr?
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Skriv svar

Återgå till "Om forumet"