Annons

Lexus såld - hämtar Kia Cee'd SW eco på söndag

1
Hej allihopa,

Sålde min Lexus IS 250 från 2008 i måndags och har idag beställt en miljöbil för leverans nu på söndag. Jag gillade verkligen min Lexus men den blev för dyr och trång för familjen med 2 vuxna och 2 barn. Nu har jag alltså lagt all prestige åt sidan och köpt en Kia. Provkörde en Kia i USA för över 10 år sen och svor att aldrig köpa en sån skräpbil men se där. Hoppas att den är lika snål och billig som det låter.
Annons

Re: Lexus såld - hämtar Kia Cee'd SW eco på söndag

2
TooSwede skrev:Hej allihopa,

Sålde min Lexus IS 250 från 2008 i måndags och har idag beställt en miljöbil för leverans nu på söndag. Jag gillade verkligen min Lexus men den blev för dyr och trång för familjen med 2 vuxna och 2 barn. Nu har jag alltså lagt all prestige åt sidan och köpt en Kia. Provkörde en Kia i USA för över 10 år sen och svor att aldrig köpa en sån skräpbil men se där. Hoppas att den är lika snål och billig som det låter.
Varmt välkommen till forumet ;)
Återkom gärna med rapport om vad du tycker om nya bilen.

Lycka till.

Mvh Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se

Re: Lexus såld - hämtar Kia Cee'd SW eco på söndag

3
TooSwede skrev:Hej allihopa,

Välkommen till forumet.
Jag hade en Kia ced crdi -07 som krånglade på en nivå som man inte trodde möjlig. Ändå köpte vi en Ceed SW komfort för ca 10 veckor sedan. Jag brukar även vara väldigt kritisk när vi köpt ny bil. Men faktum är att denna bil har jag ännu inte hittat något att klaga på. Kör jag i 100 km/h med farthållare så snittar den enl. färddatorn i bilen, 0,48l/mil. Om jag riktigt kör illa gällande hastighet på motorväg och pendlar 100km/h upp till 140km/h och kör väldigt ojämt i hastighet, vilket jag testade över fem mil så gick det inte att få uåå den högre än 059l/mil.

Gällande allt "lull-lull" så tror jag inte att du har mer i en Lexus -98 än i denna bil. Är du däremot en som lyssnar när du stänger en bildörr och utifrån det bestämmer kvaliteten på en bil, använd öronproppar. :)
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic