Annons

Pris på service i Stockholm

1
Hej Hade min bil på verkstad för justering av acc och passade på att fråga vad det skulle första service kosta,den ska in i Augustimånad ,fick prisuppgift på 4500 kr på Svenska Bil I Smista i Kungens Kurva,tycker att det är tok för mycket,vad betalade ni för första service i Stockholmsområdet?
Kör Kia Ceed sw 2010
Annons

Re: Pris på service i Stockholm

2
Tycker det låter på tok för mycket,Måste du serva i stockholm :?: Jag betalade 2683 för min sw grdi i lindesberg.
Tidigare Kia bilar:
2010:kia ceed grdi sw planet blå.
2011:Kia picanto galaxy svart.
2013:Kia Ceed grdi sw sand track brun.
2016:Kia rio.Edit platium graphite mörk grå.
2016:Kia ceed GT grdi sw DCT dark gun mörk grå.
2018:Kia sportage GT LINE röd.

Re: Pris på service i Stockholm

5
Hej Med moms utan moms eller bromsvätska byte ? ,själv fick jag betala 3700 inkl moms för första service ,klagade för det höga priset och fick svaret att detta var priset för att serva en Kia Ceed 2010 ,arbetskostnad 1600 kr ,delar 1280 kr plus 750 kr moms plus bromsvätska och lite spolarvätska,1,5 timmars jobb enligt protokollen ,verkstadschefen var mycket otrevlig,Autoexpo i Nacka,kommer aldrig tillbaka dit kan jag säga,hade fått prisuppgift via telefon 2660 kr,men sedan när jag skulle hämta bilen kostade 1000 kr mer, bilen har bara gått 1300 mil,har du någon förklaring till prisskillnaden mellan Västerås och Stockholms verkstaden?
mvh
Cristian

Re: Pris på service i Stockholm

6
Ringde Svenska Bil Smista idag och fick följande priser på en Kia Céed 1.6 CRDi SW Eco 10

1 år eller 3000 mil - 4 300,-
2 år eller 6000 mil 5 800,-

Ringde även till Autoexpo i Nacka

1 år eller 3000 mil - 3 337,- (Lånebil ingår)
Glömde fråga om 2 års servicen.

Valde själv Autoexpo i Nacka

Re: Pris på service i Stockholm

10
Jag bokade in hos http://www.sodermalmsbil.se och fick efter alla rabatter som man kan utnyttja som finns att tillgå via deras hemsida för 2992kr (slutnotan hamnade på 3017) då de hade fyllt på spolarvätska, mycket nöjd över det priset.

Snabba var de oxå! Trevlig oxå. Bokade in en tid till 22/5 men sa att jag skulle lämna in bilen redan 21/5 pga logistik skäl.

Men de tog in bilen på gång typ, lämnade vid ca 11 tiden och bilen var klar vid 15tiden.(dvs bilen var klar redan 21/5)

Titta i deras tidning så finns det 500kr som man kan nyttja till rabatten, vilket jag gjorde och då blev priset 2992.
Jag har en Kia Ceed Sw 1,6 cdri och den har gått 2980mil dvs första servicen.
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"