Annons

NY PERSONBIL

1
Min käre gubbe har under en längre tid tjatat om att vi ska byta vår älskade Skoda Pickup. :(
Jag har motsatt mig lite, för jag gillar att den är gammal. Man behöver inte vara rädd om den, utan kan lasta den med precis vad som helst. T.ex. sten & grus och massor av stora skräpiga plantor till trädgården! :)
Alltså kastade jag ur mig att varför inte istället köpa en ny personbil, vår gamla var 5 år nu. Nu hade jag planterat en ny idé, så vid ett besök i Visby i veckan så provkörde han en KIA CERDi Eco - en diesel!? :roll:
Det hör till saken att vi både jobbar med bilar. Vi håller på med tillbehör till sport-, race- och veteranbilar och är "ganska" tekniskt kunniga. Hade någon sagt till oss att vi skulle köpa en diesel för 15 år sen, så hade vi nog gapskrattat. :lol: Men.....igår, lördag, så var vi upp till Visby igen för att jag skulle få testköra också. Och naturligtvis blev det affär, den hoppade ju på ganska bra faktiskt! Att den dessutom hade en massa finesser och dealet var bra, gjorde ju inte saken sämre!! ;)
Så på onsdag ska vi hämta vår nya KIA.Den här gången valde vi en vit bil som är mest lättskött. Kalkdammet syns inte så tydligt som på en mörk. Ska bli mycket trevligt, hoppas jag! :D
Annons

Re: NY PERSONBIL

2
Varmt välkommen hit Susie Bloom. Ungefär samma reaktion som jag när det gällde bytet från bensin till diesel.
Är grymt nöjd med min vita fara ,, Bra med lite mer tekniskt kunnigt folk.

Mvh Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se

3
Susie Bloom skrev:Min käre gubbe har under en längre tid tjatat om att vi ska byta vår älskade Skoda Pickup. :(
Jag har motsatt mig lite, för jag gillar att den är gammal. Man behöver inte vara rädd om den, utan kan lasta den med precis vad som helst. T.ex. sten & grus och massor av stora skräpiga plantor till trädgården! :)
Alltså kastade jag ur mig att varför inte istället köpa en ny personbil, vår gamla var 5 år nu. Nu hade jag planterat en ny idé, så vid ett besök i Visby i veckan så provkörde han en KIA CERDi Eco - en diesel!? :roll:
Det hör till saken att vi både jobbar med bilar. Vi håller på med tillbehör till sport-, race- och veteranbilar och är "ganska" tekniskt kunniga. Hade någon sagt till oss att vi skulle köpa en diesel för 15 år sen, så hade vi nog gapskrattat. :lol: Men.....igår, lördag, så var vi upp till Visby igen för att jag skulle få testköra också. Och naturligtvis blev det affär, den hoppade ju på ganska bra faktiskt! Att den dessutom hade en massa finesser och dealet var bra, gjorde ju inte saken sämre!! ;)
Så på onsdag ska vi hämta vår nya KIA.Den här gången valde vi en vit bil som är mest lättskött. Kalkdammet syns inte så tydligt som på en mörk. Ska bli mycket trevligt, hoppas jag! :D
Välkommen till forumet!
Något som också är väldigt positivt med vit färg, är att man ser
asfaltsprickarna och flygrosten lätt, så de blir avlägsnade snabbare en kvickt ;)
Kia Ceéd Crdi SW Komfort 128hk Cassa White -11

4
I onsdags hämtade alltså min käre gubbe vår nya vita oskuld hos Bilkompaniet i Visby. Där har vi blivit perfekt servade av en otroligt sympatisk försäljare (Göran Hallberg, som faktiskt är den trevligaste bilförsäljare vi någonsin träffat på - och det vill inte säga lite för vi har haft MAssor av bilar! :D ) och idag har vi kört c:a 15 mil med den. Alltså här på Gotland. Många blir jätteförvånade över att man kan åka runt så mycket här, men det är inga problem. Vi älskar att åka bil och vi har hund, så det gäller att ge sig ut i naturen ordentligt. :P
Det "roliga" var att i morse hade något i elektroniken hakat upp sig så en av blinkerspilarna lyste hela tiden och likaså indikatorn på att en av dörrarna inte var stängd. :? Göran som idag skulle överlämna bränslecheckarna på 5000:- live till oss, han vred lite på några reglage samt hotade bilen med att det kunde bara inte vara ett sånt konstigt fel. Så bilen tog genast sitt förnuft till fånga - och sen funkade allt perfekt! Så hitintills är vi alltså enormt nöjda!! :thumbup:

5
Välkommen till forumet och grattis till nya bilen. Kört 100 mil med vår nya Kia, den förra vi hade var ett ruggigt måndagsex. Men vi köpte en ny. Så bra är de. Svårslagen årsskatt på 1100 kr om man hade behövt betala, men det slipper man i 5 år.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

6
Efter att ha varit på fastlandet i 2 dygn med vår gamla Skoda Pickup (ville inte utmana ödet och ta nya Kia´n eftersom jag bl.a. skulle handla lite träd till trädgården) så har vi haft en massa gäster på besök. Det blir gärna så när man flyttat från Stockholm till bonnlandet på Gotland! :)
Eftersom det var mina väninnor så var det upp till mig att köra runt dom över hela ön och visa alla sevärdheter, kolla in loppisar och gårdsbutiker med färsk sparris. Och jag var väl inte direkt nervös innan, men jag hade ju inte precis kört så långt med nya bilen - så det fanns ju en hel del finesser jag inte upptäckt ännu. Bl.a. åkte jag upp till Visby (bor 4,5 mil söderöver) där det regnade - här har det inte gjort det på evigheter tyvärr. Satte på torkarna och så sa jag till väninnorna; Undrar hur man ändrar intervallen? Fast det ordnar sig väl alltid, får väl köra manuellt! ;)
Snacka om att jag såg dum ut när torkarna skötte sig alldeles själv!! :clap: "Tjejerna" skrattade gott åt mig!!! :D