Annons
Annons

Re: stänkskydd

5
Jag var inne på Carliabil i Falun idag och höll de nya stänkskydden i handen. De hade missförstått mig och beställt hem ett par i tron att jag skulle byta dom själv. Fick tid på verkstaden att byta dom den 25/1. Ska bli riktigt skönt att få dom bytta nu innan all grus kommer fram på vägarna.
Svart metallic Cee'd SW CRDi Ex Komfort Business -10, avtagbart drag + m&k värmare

Re: stänkskydd

7
thomasd79 skrev:Fått tid om 4v för omlackering och ny stänkskydd ! ÄNTLIGEN !!

Hur mycket blästrad är din? Till mig sa dom att det måste vara rejält blästrat så att lacken är helt sträv för att det ska bli omlackering.
KIA Cee´d CRDI Komfort -10

Re: stänkskydd

8
De tog kort när bilen bara hade gått 150 mil i april förra året. Redan då godkändes omlackering.
Trösklar, alla dörrar, bakskärmar och en framskärm ska lackas om! Min är inte bara blästrad utan det är djupa stenskott på sidorna.
Har kört på mycket vägar som är flisade !!
KIA Sorento 2,2 Executive+ -14
KIA Cee'd SW 1,6 CRDI ECO Komfort -10

Re: stänkskydd

9
Hur mycket blästrad är din? Till mig sa dom att det måste vara rejält blästrat så att lacken är helt sträv för att det ska bli omlackering.
Det är för jävligt att det skall få gå till såhär.
Först är man medveten om problemet och har ingen lösning sedan så måste bilen vara
riktigt förstörd för att man skall få åtgärd.
Är den bara lite förstörd så får man finna sig i det och åka vidare i trasig bil.
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"