Annons

Funderingar av Kia Ceed SW 2010-2012 inför köp.

1
Hej Alla forums medlemmar!

Jag är ny här, tidigare BMW entusiast bland annat varit medlem på Autopower. Min senaste privata bil har varit ett stycke BMW 320dT Automat årsmodell 2010 E91 facelift, dock har bilen stått i garaget i ett år eftersom jag har använt firma bilen samt att min sambo har ryggproblem och inte kan sitta i sportstolar.

Vi har sålt BMW´n och letar nu efter en bil.

Men jag har många frågor och jag hoppas att mina frågetecken slätas ut allt eftersom. Jag ställer frågan i nummer ordning, så får ni jätte gärna besvara i den mån ni kan. Jag kommer säkert på fler frågor.

Tack så länge

1. Är det samma instrument display (på 2010 Kia Ceed och 2011 Kia ceed? Utgår man från bilderna på blocket så är vissa enbart orange i instrument display och andra nyare orange/vitt

2. Hur många kulörer/färgkoder finns det i grått. Jag letar efter en viss typ av kulör som jag finner är attraktiv "Phoenix Grey metallic"

3. Vad är det för skillnad mellan 115 vs 128hk i körupplevelse?


4. Ska man lägga till några kronor och satsa på en 2011 istället för 2010?
Annons

Re: Funderingar av Kia Ceed SW 2010-2012 inför köp.

3
Jag hade en Ceed SW128hkr diesel 2011 med komfortpaket och vi var väldigt nöjda med den. Otroligt felfri för mig iaf.

Kolla upp vad nya karossen från 2013 kostar så får du inte en Gammal" Ceed betänk att du då har garanti till 2020 och bilen ser ut som de nya....

En välutrustad pedantskött 2013 med sommar- och vintehjul, takräcke och dragkrok http://www.blocket.se/jonkoping/Kia_Cee ... ?ca=21&w=3

En 2011 med samma mil...
Utan krok och takräcke, bara 17000kr i skillnad, går säkert att pruta lite med på den nyare bilen. :)
http://www.blocket.se/stockholm/Kia_Cee ... ?ca=21&w=3

Men annars är 2011 inte helt fel. Den var ju miljöbil och dricker faktist mindre än den nyare modellen. Skiljer iaf en dryg deciliter/mil på landsväg.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Funderingar av Kia Ceed SW 2010-2012 inför köp.

5
Ronnie skrev:Jag hade en Ceed SW128hkr diesel 2011 med komfortpaket och vi var väldigt nöjda med den. Otroligt felfri för mig iaf.

Kolla upp vad nya karossen från 2013 kostar så får du inte en Gammal" Ceed betänk att du då har garanti till 2020 och bilen ser ut som de nya....

En välutrustad pedantskött 2013 med sommar- och vintehjul, takräcke och dragkrok http://www.blocket.se/jonkoping/Kia_Cee ... ?ca=21&w=3

En 2011 med samma mil...
Utan krok och takräcke, bara 17000kr i skillnad, går säkert att pruta lite med på den nyare bilen. :)
http://www.blocket.se/stockholm/Kia_Cee ... ?ca=21&w=3

Men annars är 2011 inte helt fel. Den var ju miljöbil och dricker faktist mindre än den nyare modellen. Skiljer iaf en dryg deciliter/mil på landsväg.
Tack för dina inputs! Jo jag är sugen på en 2013 modell. Problemet är att vi har en hund som släpper päls, och sambon satt bra i Kia ceed 10-12 modellerna men inte riktigt lika på den nyare, därtill har vi fritidshus (släpvagn, virkelast/skräp). Allt tillsammans gör att det lutar åt 10-12 års modellen med max 12000mil och en budget på 75-80k.

En bil som man både kan använda den praktisk och köra billigt, har man tur får man en krångelfri bil dessutom.
Med en nyare bil tenderar jag till att vara försiktig, och ogärna använda den till det den är tänkt för då jag alltid sover dåligt när jag hittar skråmor/repor eller skitat ner bilen. (andra handsvärde)

6
Även om den är tillverkad 2010 så kan det vara en 2011. Det ser du på chassinumret vilken årsmodell den är specad som. Om du räknar från höger i chassinumret så är 8:e tecknet vilken årsmodell det är. Är det ett A så är det en -10. Ett B en -11. Ett C en -12:a.

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk

Re:

7
Farbrorn skrev:Även om den är tillverkad 2010 så kan det vara en 2011. Det ser du på chassinumret vilken årsmodell den är specad som. Om du räknar från höger i chassinumret så är 8:e tecknet vilken årsmodell det är. Är det ett A så är det en -10. Ett B en -11. Ett C en -12:a.

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
Min är en A. Men vad är skillnaden mellan -10 -11 -12?
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"