Annons

Motorvärmare.

1
Vilken motorvärmare tycker ni är bäst till 1,6 CRDi.

Defa värmaren som värmer oljetråget eller calix som är en insticksvärmare i blocket som värmer vattnet.

Personligen så tror jag på calix värmaren men det verkar som att dom flesta får defa värmaren för tråget.
Annons

Re: Motorvärmare.

5
Enligt en test i vi bilägare har oljetrågvärmaren liten eller ingen effekt på det vi brukare brukar uppskatta: utsläpp, förbrukning och tid till komfortvärme. I samma artikel intervjuas en "expert" från Volvo som erkänner att huvudskälet till att montera kontaktvärmare är att det är billigare för verkstaden... Jag krävde pengarna tillbaka, och fick det.

Mats

Re: Motorvärmare.

6
Har bara dåliga erfarenheter av kontaktvärmare som sitter på oljetråget,har sån på min Ceed crdi 1.6.
Har haft likadan värmare på en Nissan X-trail tidigare och det funkade mycket dåligt.
Det är ju inte direkt olja som är trög som sirap som vi häller i våra bilar nu för tiden,jag föredrar en riktig
insticksvärmare eller slangvärmare som värmer hela motorn.Men om man har gott om pengar så är det
bästa en bränsledriven värmare, men dyr = 20-25000 kr.
Kia ceed sw crdi -09b

Re: Motorvärmare.

7
Jag har defa kontaktvärmare monterad på min cee'd -10. Jag upplever att bilen kommer upp i arbetstemp snabbare än när jag kör utan värmaren. Men destu varmare det blir ute destu mindre effekt värkar den göra.

Jag fick betala 4000 monterat för värmare med grenkontakt i kupén.

Re: Motorvärmare.

10
Farbrorn skrev:Vilken motorvärmare tycker ni är bäst till 1,6 CRDi.

Defa värmaren som värmer oljetråget eller calix som är en insticksvärmare i blocket som värmer vattnet.

Personligen så tror jag på calix värmaren men det verkar som att dom flesta får defa värmaren för tråget.
Har även jag en DEFA, monterad till leverans. Märker ingen större skillnad på tid till varm på min nya med värmare mot den gamla bilen utan värmare.

Ni som tycker det fungerar bra, har ni använt bilen utan värmaren?
[color=#413839][size=85]nu: Cee'd SW -11 128 hkr Komfort Piston Grey
då: pro_cee'd -08 140 hkr Sport Cassa White[/size][/color]
Skriv svar

Återgå till "Modifikationer och tillbehör"