Annons
Annons

Re: AC på vid framruta uppvärmning.

2
Antagligen för för att få bort eventuell imma, som lätt bildas på rutan i en ouppvärmd kupe vid kallare ute temperaturer!
Har ju alltid hört att ac är bra emot imma.

Men att värmen kommer fortare det tror jag inte, är det inte så att även om man har klimatorn på när det är under vissa grader på vintern så går inte kompressorn i gång till klimatorn! har hört det i alla fall

tycker att värmen i jätte bra på min bil kanske beror mkt på ptc värmaren? tror den går även med klimatorn i off läge, men varför bråka med att stänga av ac,,,,, bättre för packningarna att alltid ha den på
Kia Cee´d SW 1,6 CRDi automat 2013 : Dark Gun Metal Metallic eberspächer & perma5

Re: AC på vid framruta uppvärmning.

5
Ac´n på alla moderna bilar stängs av när temperaturen går under ca +5 grader. Detta föra tt inte skada kompressorn.

Man bör ha påslaget knappen hela vintern då en ac som får stå still för länge torkar sönder.
Nu: Subaru XV 2,0D Sport 2012
Tidigare: Kia cee'd SW Komfort 1,6 CRDi 2010

Re: AC på vid framruta uppvärmning.

6
JohanL skrev:Ac´n på alla moderna bilar stängs av när temperaturen går under ca +5 grader. Detta föra tt inte skada kompressorn.

Man bör ha påslaget knappen hela vintern då en ac som får stå still för länge torkar sönder.
Tack för tipset. Ska framöver ha min påslagen.
Svart metallic Cee'd SW CRDi Ex Komfort Business -10, avtagbart drag + m&k värmare
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"