Annons

Vad är detta??

1
som ny Kia ägare har jag nu hittar en behållare som har nån typ av "luft" slangar. Vet inte alls vad detta är. Bilen är en KIA RIO 2003 1.3 liters motor. Behållaren sitte på vänster sida monterad på torpedväggen sbett ovanför generatorn.
Annons

Re: Vad är detta??

4
KIARIO skrev:Ok jag ser en ventil som lik en bildäcksventil som sitter brevid denna "burk" skall luft påfyllas där? jag har en bild men vet inte hur man lägger in den på forumet
Välj "ladda upp en bilaga" längst ner vid rutan man skriver inläggen i. Välj att bifoga filen.
Se bilagan jag bifogat, alltså bilden....
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Bilagor
djytj.JPG djytj.JPG Visad 3214 gånger 23.6 KiB

Re: Vad är detta??

5
Ronnie skrev:
KIARIO skrev:Ok jag ser en ventil som lik en bildäcksventil som sitter brevid denna "burk" skall luft påfyllas där? jag har en bild men vet inte hur man lägger in den på forumet
Välj "ladda upp en bilaga" längst ner vid rutan man skriver inläggen i. Välj att bifoga filen.
Se bilagan jag bifogat, alltså bilden....



Tack Ronnie för hjälpen ..allt gick bra men bilden var för stor sa datorn. :-(

Re: Vad är detta??

9
Håller kvar vid mitt första inlägg att det troligtvis är en kolkanister, men ventilen kan vara någon form av avluftning för manuell luftning eller att det är någon form av mätuttag för att mäta tryck. Sitter den på tryckledningen på bränslesystemet kan det vara till att mäta bränsletryck. Det har nog troligtvis suttit ett lock på den från början.
KIA SPORTAGE 1,7 CRDI 2015 SPECIAL EDITION
Dark Gun Metallic

Re: Vad är detta??

10
askp skrev:Håller kvar vid mitt första inlägg att det troligtvis är en kolkanister, men ventilen kan vara någon form av avluftning för manuell luftning eller att det är någon form av mätuttag för att mäta tryck. Sitter den på tryckledningen på bränslesystemet kan det vara till att mäta bränsletryck. Det har nog troligtvis suttit ett lock på den från början.



Ok tack för ett svar eftrsom det verkar inte många som kan KIA eller svara. Tack schysst av dig.
Skriv svar

Återgå till "Rio"