Annons

Panoramatak Ceed SW

1
Hej,

Kort fråga, intresserad av en Ceed SW, stjäl panoramataket mycket utrymme i höjdled? Provsatt en Peugeot308 sw idag med panorama och slog nästan i taket i den, är 185cm lång. ÅF har tyvärr ingen ceed med panorama hemma att jämföra med.
Ceed SW GDI/DCT Machine Silver, LTD Ed 14.
Annons

Re: Panoramatak Ceed SW

2
mikkeman skrev:Hej,

Kort fråga, intresserad av en Ceed SW, stjäl panoramataket mycket utrymme i höjdled? Provsatt en Peugeot308 sw idag med panorama och slog nästan i taket i den, är 185cm lång. ÅF har tyvärr ingen ceed med panorama hemma att jämföra med.
jag tycker inte att den stjäl någe utrymme. jag är också 185cm lång och har gott om utrymme uppåt.
KIA Cee'd 1,6 CRDi Executive

Re: Panoramatak Ceed SW

3
Hedan skrev:
mikkeman skrev:Hej,

Kort fråga, intresserad av en Ceed SW, stjäl panoramataket mycket utrymme i höjdled? Provsatt en Peugeot308 sw idag med panorama och slog nästan i taket i den, är 185cm lång. ÅF har tyvärr ingen ceed med panorama hemma att jämföra med.
jag tycker inte att den stjäl någe utrymme. jag är också 185cm lång och har gott om utrymme uppåt.
Tack för svaret. :)

Måste fråga, är det öppningsbart?
Ceed SW GDI/DCT Machine Silver, LTD Ed 14.

Re: Panoramatak Ceed SW

4
mikkeman skrev:
Hedan skrev:
mikkeman skrev:Hej,

Kort fråga, intresserad av en Ceed SW, stjäl panoramataket mycket utrymme i höjdled? Provsatt en Peugeot308 sw idag med panorama och slog nästan i taket i den, är 185cm lång. ÅF har tyvärr ingen ceed med panorama hemma att jämföra med.
jag tycker inte att den stjäl någe utrymme. jag är också 185cm lång och har gott om utrymme uppåt.
Tack för svaret. :)

Måste fråga, är det öppningsbart?
Yes det är öppningsbart. man kan även stänga igen (dra igen innertaket) så att du inte ser ut heller. men då känns bilen panik liten iaf om man har kört med det öppet.
KIA Cee'd 1,6 CRDi Executive

Re: Panoramatak Ceed SW

5
Jag e 187, takhöjd absolut inget problem. Hade lånebil utan glastak och det var mer höjd men en klaustrofobisk känsla! :crazy:

Jag upplever dock missljud då & då från taket. Känns som spänningar i bilen "klonkar till" i panoramataket, framför allt när det guppar till och man svänger. Nån mer som stör sig på detta?

Re: Panoramatak Ceed SW

6
jonjak skrev:Jag e 187, takhöjd absolut inget problem. Hade lånebil utan glastak och det var mer höjd men en klaustrofobisk känsla! :crazy:

Jag upplever dock missljud då & då från taket. Känns som spänningar i bilen "klonkar till" i panoramataket, framför allt när det guppar till och man svänger. Nån mer som stör sig på detta?
missljudet är inget jag har tänkt på. men å andra sidan så har jag alltid musik på så kanske bara inte hört det :D
KIA Cee'd 1,6 CRDi Executive

Re: Panoramatak Ceed SW

7
Det är nog ingen fara. Gott om utrymme utan soltak också och soltaket tar inte mer plats.
Absolut ingen klaustrofobisk känsla utan soltak, haha! :lol: Dock kan jag tänka mig att man blir van att det känns öppnare med soltak. Valde själv bort soltak av den anledningen som nämndes längre upp. Risk att det dyker upp missljud från själva glastaket och mer saker som kan strula. Inget jag kände var värt att lägga mer pengar på nären vanlig utan det duger utmärkt, för min del!

Men vill du ha soltak så behöver du inte oroa dig för utrymmet. Jag är 181cm och har gott om utrymme, men som sagt i en ceed sw utan glastak. :thumbup:
Kia Optima SW 1,7 CRDi GT Line Plus 2018 : Silky Silver Metallic

Gamla bilar:
• Kia Cee’d SW 1,6 CRDi Komfort 2014 : Dark Gun Metal Metallic
• Kia Pro’Ceed 2.0 CRDi 2008 : Svartmetallic

Re: Panoramatak Ceed SW

8
Nu har jag fått bilen och det är gott om plats kvar uppåt! :D

Går det att ha takbox trots att man har panoramatak? Sökt lite på nätet men inte funnit svar. Om någon här har kombinationen panoramatak/takbox, vilka hållare respektive box använder ni?
Ceed SW GDI/DCT Machine Silver, LTD Ed 14.

Re: Panoramatak Ceed SW

9
mikkeman skrev:Går det att ha takbox trots att man har panoramatak? Sökt lite på nätet men inte funnit svar. Om någon här har kombinationen panoramatak/takbox, vilka hållare respektive box använder ni?
Funkar finfint med gammal takbox från 80-talet och Thuleräcke med gamla hederliga fyrkantsprofiler :thumbup:
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"