Annons

Någon här som har en pro_ceed 2014

1
Lär dröja detta året iaf, men funderingar finns.....

Någon som har en 1 edition?
Är det mer som skiljer än enbart tillbehör?
Vad har den för riktig bränsleförbrukning?
Siffror enl. KoV är inte ärliga. :)
Är kupén mindre än en vanlig ceed, eller har den rymligt baksäte?
Är det lätt att ta sig in i baksätet?
Något mer som man behöver ha reda på?
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Annons

Re: Någon här som har en pro_ceed 2014

2
Jag har GTn med baspaketet. Inget som skiljer bilarna åt utan det är bara utrustningen. Tex xenon, taklucka, regnsensor m.m som ingår i GT+ och 1 st edition versionen. Dock ångrar jag mig lite att jag tog bas och skulle i nuläget ha tagit + versionen just pga utrustningen. Annars tycker jag bilen går som den ska och är riktigt rolig att köra. Att komma in i baksätet är lite bökigt ja men det är inget jag bryr mig om då dom får gå in genom passagerarsidan istället :D baksätena har annars gott om utrymme, lite mindre än vanliga ceeden men det är ju en 3 dörrars trotsallt. Bränsleförbrukningen är dock ett minus, jag ligger i snitt på 0.9L/mil men då kör jag ganska mycket i stan, kör du i 80km/h landsväg så kommer du ner till 06-07 L/mil men det förstör ju lite av känslan för en bil med 204hk 8-) flikar in med en fråga jag med angående chiptrim, någon som hört något nytt om det?
Kia Pro_ceed GT

Re: Någon här som har en pro_ceed 2014

3
Kör en pro_ceed gt+ 1st edition.
Den har gått 440mil och snittar 0.85 blandad, (men det är kul att gasa ibland me)
Utrustning: Pianolackade fälgar och spegelkåpor
navigation taklucka och backkamera.
Tror det är de som skiljer dem åt,
Sen är ju lacken vit metallic.
Kia Pro_Ceed GT 1st Edition "-14"
Volvo 164e Turbo -73
Volvo 164e -72
KTM 250 SXF
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"