Annons
Annons

Re: Xenon konvertera Ceed 2013

2
DavidB skrev:Hej,
Tänkte kolla om någon har konverterat till Xenonlampor och då med detta kitt.

http://www.xenonkungen.com/se/xenon/xen ... onkit.html

Det ser ju tämligen enkelt ut att göra men frågan är dom om det verkligen är så lätt som det ser ut.
Går denna lösning igenom besiktningen också är ju nästa fråga.

Funderar starkt på detta då priset är riktigt ok ju. :thumbup:
Har inte monterat detta kitt, utan 100w till helljuset. jätte enkelt att koppla in, brukar följa med bra beskrivning på hur du ska koppla. det jobbigaste är nästan att borra hålet.

sen tvivlar jag dock på att det går igenom besiktningen, då du inte har automatisk nivåreglering, sen vet jag inte om du har högtrycksspolning av spolarvätska på lyktorna.

men det är juh bara plocka ur dom när det är dax för besiktning.
KIA Cee'd 1,6 CRDi Executive

Re: Xenon konvertera Ceed 2013

3
Hedan skrev:
DavidB skrev:Hej,
Tänkte kolla om någon har konverterat till Xenonlampor och då med detta kitt.

http://www.xenonkungen.com/se/xenon/xen ... onkit.html

Det ser ju tämligen enkelt ut att göra men frågan är dom om det verkligen är så lätt som det ser ut.
Går denna lösning igenom besiktningen också är ju nästa fråga.

Funderar starkt på detta då priset är riktigt ok ju. :thumbup:
Har inte monterat detta kitt, utan 100w till helljuset. jätte enkelt att koppla in, brukar följa med bra beskrivning på hur du ska koppla. det jobbigaste är nästan att borra hålet.

sen tvivlar jag dock på att det går igenom besiktningen, då du inte har automatisk nivåreglering, sen vet jag inte om du har högtrycksspolning av spolarvätska på lyktorna.

men det är juh bara plocka ur dom när det är dax för besiktning.
Jodå spolning finns men inte automatisk nivåreglering, iofs så är det ju helljuset som är uber kasst så kanske siktar på ett sådant kitt ist.
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013

Re: Xenon konvertera Ceed 2013

5
Om man har en Ceed med vanlig halogen så bör man dra nya sladdar till strömmatningen.
De som sitter där är för klena. Då är risken att man antingen bränner säkring eller att bara ena ljuset tänds
Har man en ceed med xenon original så är det enkelt. :)

Har beställt ett 75W (7000 lumen) kit på xenonkungen.se Tar man starkare så lär man bli bländad av vägskyltar och det är inget vidare...
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Xenon konvertera Ceed 2013

6
Ronnie skrev:Om man har en Ceed med vanlig halogen så bör man dra nya sladdar till strömmatningen.
De som sitter där är för klena. Då är risken att man antingen bränner säkring eller att bara ena ljuset tänds
Har man en ceed med xenon original så är det enkelt. :)

Har beställt ett 75W (7000 lumen) kit på xenonkungen.se Tar man starkare så lär man bli bländad av vägskyltar och det är inget vidare...
Läste din tråd om detta så det blir nog lika bra att köpa en sådan där kabelsats med. :thumbup:
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013

Re: Xenon konvertera Ceed 2013

7
Ronnie skrev:Om man har en Ceed med vanlig halogen så bör man dra nya sladdar till strömmatningen.
De som sitter där är för klena. Då är risken att man antingen bränner säkring eller att bara ena ljuset tänds
Har man en ceed med xenon original så är det enkelt. :)

Har beställt ett 75W (7000 lumen) kit på xenonkungen.se Tar man starkare så lär man bli bländad av vägskyltar och det är inget vidare...
jag har 100w och ja, man blir lite bländad av skyltarna :D men ett stort + är att folk bländar av betydligt mycket fortare nu :lol:

btw jag fick med relä och grövre kabel, sen har jag iof xenon original i halvljuset.
KIA Cee'd 1,6 CRDi Executive
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"