Annons

Mystisk orange kabel

1
Hej!

I dag skulle jag skaka bort skit från gummimattan vid förarplatsen när jag upptäckte en orange kabel som hängde och slängde nere vid pedalerna.

Jag tänkte att det där kan inte vara från fabrik, sladden var jordad vid säkringsdosan, och det satt en säkring på den, sedan var den dragen genom hålet i torpeden för huvöppningskabeln. Genomföringen satt inte på plats och hela monteringen såg ut som den var gjord av mig när jag var 18 och mekade med min Amazon. Kabeln var minst en halvmeter för lång. Den förvann sedan in vid plasten på torpeden framfördörren.

Jag pillade genomföringen på plats sedan jag dragit sladden till mororummet istället och trulade ner den bakom säkringsdosan.

Det är inga problem för mig att korta den. Men jag är nyfiken på vad den har för funktion, ser ju klart eftermonterat ut. Bilen är ny och visst kan jag ringa till Nora och fråga men kul att tjata lite här först.

Med vänlig hälsning

Anders
Annons

Re: Mystisk orange kabel

5
Kolla under stötfångaren vänster bak om den finns där tillsammans med övrig el för draget. Har ett svagt minne att det där ,bland övrig (tafligt) inkopplad el till draget, fanns en ensam orange kabel där som gick framåt på vår Sportage.
/TB
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"