Annons

Re: Ytterligare en tråd om extraljus. Vågar man?

11
Om man nu får ha det på helljus. Hur enkelt är det att montera?
Vad innebär det för sladdragning? Var placeras ballasterna?
Behövs relä?
Om man som jag har tre 100W extraljus, behöver man kräma på med värsta xenon? Eller räcker 35W?
Kan man i samma sats uppgradera till annan (starkare) lampa? Eller följs ballasten och lampan åt som en enhet?

Jag behövde t.o.m. hjälp med mina extraljus, sladdragning, ström osv Monterade dem gjorde jag själv iaf. :)
Så om man förklarar till en i den nivån....

Vilken ska man ha om man nu skulle köpa?
http://www.humanhabit.se/se/xenonkit/
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Annons

Re: Ytterligare en tråd om extraljus. Vågar man?

12
Ronnie skrev:Om man nu får ha det på helljus. Hur enkelt är det att montera?
Vad innebär det för sladdragning? Var placeras ballasterna?
Behövs relä?
Om man som jag har tre 100W extraljus, behöver man kräma på med värsta xenon? Eller räcker 35W?
Kan man i samma sats uppgradera till annan (starkare) lampa? Eller följs ballasten och lampan åt som en enhet?

Jag behövde t.o.m. hjälp med mina extraljus, sladdragning, ström osv Monterade dem gjorde jag själv iaf. :)
Så om man förklarar till en i den nivån....

Vilken ska man ha om man nu skulle köpa?
http://www.humanhabit.se/se/xenonkit/
Yes du får ha det på helljus, enklast är att köpa en färdigt kit som innehåller en reläsats. Du får med instruktioner hur detta ska kopplas. Den enda "åverkan" man måste göra är att ta signal till reläet och det är från +12v till själva originallampan. Detta görs enklast med en strömtjuv som du skarvar fast, (finns säkert färdiga kontakter till detta också)

Med reläsats så tar man aldrig ström från bilens originalkablar så då undviker du att eventuellt överbelasta. Ballasterna kan man sätta fast varsom då kablarna är rätt generösa. Mina sitter stadigt med buntband.

Det är inte xenonlampan som styr styrkan utan det är ballasten, det går att använda vilken styrka på lampan som helst men vissa är klart gjorda för att hålla längre, tex keramiksockel istället för plast.

Hade jag redan haft 100w extraljus så hade jag lätt stoppat i 75w xenon. Inte en dyr uppgradering, enda som kan vara lite jobbigt är om man sitter med en hel del ballaster som ska sättas fast.
KIA Sorento XM (R) 2013 http://www.garaget.org/?car=394570
Skriv svar

Återgå till "Modifikationer och tillbehör"