Annons

Får tändningsnyckel på garantin.

1
Första garantiåtagandet för min del.
Min nyckel till tändingslåset gick av inne vid den lilla sprinten som håller "bladet".
Ringde verkstaden och det blir ny på garantin.
Kraven är att bilen ska ha gått max 6000 mil eller max tre år gammal.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Annons

Re: Får tändningsnyckel på garantin.

2
Ronnie skrev:Första garantiåtagandet för min del.
Min nyckel till tändingslåset gick av inne vid den lilla sprinten som håller "bladet".
Ringde verkstaden och det blir ny på garantin.
Kraven är att bilen ska ha gått max 6000 mil eller max tre år gammal.
Hände mig också efter ca 2000 mil och 10-11 månader (hösten 2012). Fick ny när jag ändå lämnade in den för omlackning av en rostskada.

Re: Får tändningsnyckel på garantin.

3
Ronnie skrev:Första garantiåtagandet för min del.
Min nyckel till tändingslåset gick av inne vid den lilla sprinten som håller "bladet".
Ringde verkstaden och det blir ny på garantin.
Kraven är att bilen ska ha gått max 6000 mil eller max tre år gammal.
Är det inte 7år/15000mil garanti på bilen? Eller nyckeln räknas kanske inte till bilen?

Re: Får tändningsnyckel på garantin.

4
Svampen78 skrev:Är det inte 7år/15000mil garanti på bilen? Eller nyckeln räknas kanske inte till bilen?
Den tillhör väl undantagen, precis som luftkonditioneringen.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Får tändningsnyckel på garantin.

5
Ronnie skrev:
Svampen78 skrev:Är det inte 7år/15000mil garanti på bilen? Eller nyckeln räknas kanske inte till bilen?
Den tillhör väl undantagen, precis som luftkonditioneringen.
Skojar du? Det var en nyhet för mig!
Gäller den så kallade garantin inte klimatanläggningen över huvud taget?
Vilka fler undantag finns?

Re: Får tändningsnyckel på garantin.

6
Svampen78 skrev:
Ronnie skrev:
Svampen78 skrev:Är det inte 7år/15000mil garanti på bilen? Eller nyckeln räknas kanske inte till bilen?
Den tillhör väl undantagen, precis som luftkonditioneringen.
Skojar du? Det var en nyhet för mig!
Gäller den så kallade garantin inte klimatanläggningen över huvud taget?
Vilka fler undantag finns?
Om det inte ändrats till nya modellen på Ceed.
http://www.kia.com/se/content_attkopa/nybilsgaranti/

Sedan är det ju vissa undantag: Läs punkt 4
http://www.kia.com/se/content_attkopa/n ... questions/

Ska se om jag hittar något om klimatanläggningen. Tror att den var begränsad till 2-3 år...
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Får tändningsnyckel på garantin.

8
kalle2345 skrev:Jag har aldrig någonsin råkat ut för en trasig tändningsnyckel. Hur kan man bara lämna 3års garanti?
Hade en Citroen C5 som nybil 2002. Där pajjade nyckeln, ingen garanti alls. 1200 kr kostade den 2004...
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Får tändningsnyckel på garantin.

9
Dåligt att inte ta en trasig nyckel på garantin, den skall hålla länge om man inte misshandlar den.
Jag har haft min bil nu i 2,5 år nu och jag blir allt mer övertygad om att Kia's 7-åriga garanti
bara är ett försäljningsknep. Hopplöst att få fel åtgärdade. Mycket som också inte har garanti i 7 år.

Re: Får tändningsnyckel på garantin.

10
Ronnie skrev:
kalle2345 skrev:Jag har aldrig någonsin råkat ut för en trasig tändningsnyckel. Hur kan man bara lämna 3års garanti?
Hade en Citroen C5 som nybil 2002. Där pajjade nyckeln, ingen garanti alls. 1200 kr kostade den 2004...
Till vår peugeot 407 -06 pajade efter 2 år vajern till ena nyckeln och därför åket ur sitt fack hela tiden om ni fattar.. 3000:- ville peugeot ha!!! Vi lät det vara och bad dom dra.....
KIA Cee´d 1,6 CRDi SW Komfort - Cassa White Solid - 2013
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"