Annons

Blästrad igen!

1
Fick min cee´d omlackad i november förra året för blästringsskador. Igår när jag tvättade bilen såg jag att
det har kommit en massa små stenskott igen! Jag har dom nya stänkskydden. Blir galen!
KIA Cee´d CRDI Komfort -10
Annons

Blästrad igen!

3
Ett tips är att köpa figurskurna stänkskydd från Alien här på forumet för att minska blästringsskador
Kia Optima 1,7 CRDi Executive 2013 - Svart metallic
Kia Sorento 2,2 CRDi Executive 2011 - Svart metallic
Kia Sportage 1,6 Komfort 2011 - Svart metallic
Kia Picanto 1,1 Ex 2004 - Grå Metallic

Re: Blästrad igen!

4
Vilka fälgar har du?

Jag har 17" KIA-original och har tydligen påbörjat en ny blästring... :evil: :evil:

Min är omlackad sept -11.

Inte ett stenskott av vinterfälgarna..
[color=#413839][size=85]nu: Cee'd SW -11 128 hkr Komfort Piston Grey
då: pro_cee'd -08 140 hkr Sport Cassa White[/size][/color]

Re: Blästrad igen!

5
HB021 skrev:Ett tips är att köpa figurskurna stänkskydd från Alien här på forumet för att minska blästringsskador
En tanke, men jag tycker KIA ska stå för kostnader om bilen inte håller måttet - inte jag som köpare...
[color=#413839][size=85]nu: Cee'd SW -11 128 hkr Komfort Piston Grey
då: pro_cee'd -08 140 hkr Sport Cassa White[/size][/color]

Re: Blästrad igen!

6
Har inte märkt av någon blästring sedan de nya stänkskydden och då har jag ändå fälgar som går betydlig längre ut än original 17".

Jag fick förutom ny stänkskydden en mycket större plastfilm på dörren när de lackade om bilden. Skulle kunna vara det som gör skillnaden ifall ni inte har den. Fick stänkskydden vid service men filmen efter omlackningen.
kia optima sw gt line 2017

Re: Blästrad igen!

7
obetsak skrev:Har inte märkt av någon blästring sedan de nya stänkskydden och då har jag ändå fälgar som går betydlig längre ut än original 17".

Jag fick förutom ny stänkskydden en mycket större plastfilm på dörren när de lackade om bilden. Skulle kunna vara det som gör skillnaden ifall ni inte har den. Fick stänkskydden vid service men filmen efter omlackningen.
Har oxå gigantisk plastfilm - som tyvärr sitter för lågt. Tror jag säljer bilen snart faktiskt...
[color=#413839][size=85]nu: Cee'd SW -11 128 hkr Komfort Piston Grey
då: pro_cee'd -08 140 hkr Sport Cassa White[/size][/color]

Blästrad igen!

8
Jag köpte stänkskydden från Niklas och tycker att det är ett bra skydd mot:
- Smuts på sidan och bak.
- Blästring på sidan och bak.
- Stenskott på bilen bakom *angel*,

Om man nu inte bryr dig om andra så kan det vara bra om man är ett gäng som samåker i flera bilar t.ex

Kan verkligen rekommendera killen varmt. Mycket trevlig och social kille!
Senast redigerad av Niklas den 25 apr 2012, 10:21, redigerad totalt 1 gånger.
Anledning: "Alien" heter numera "Niklas" här på forumet. :)
Kia Optima 1,7 CRDi Executive 2013 - Svart metallic
Kia Sorento 2,2 CRDi Executive 2011 - Svart metallic
Kia Sportage 1,6 Komfort 2011 - Svart metallic
Kia Picanto 1,1 Ex 2004 - Grå Metallic

Re: Blästrad igen!

9
Jag har gjort extra stänkskyddslappar till nya Sportagen för att skydda för stenskott men håller helt med att om man kör bilen i originalutförande och bilen blästras mycket och det är ett garantijobb så skall Kia stå för omlackning och inte ägaren för "skyddsutrustning". Att få bilen omlackad då och då är väl inte helt fel men visst om man inte orkar med det eller om Kia helt plötsligt slutar säga "ja!" till att lacka om förstår jag om man funderar på att sälja då man inte orkar oroa sig / ligga sömnlös hur länge som helst.

Om någon är intresserad av stänklappar till en annan bil än Cee'd så kan jag hjälpa till, MEN det krävs dock att jag kan göra en mall för främre och bakre hjulhuset samt att det faktiskt går att montera. På Sportage finns det färdiga skruvar att använda för att fästa lapparna, om det inte finns så blir det ett betydligt jobbare projekt. Dessutom bör man tänka på att bilen kanske inte passar jättebra i det. Det blir ju lite offroad/rallystuk på det men i tex svenska Subaruklubben kör nog majoriteten med stora lappar...men så är det ju också en bil med rallyarv...
Vit KIA Sportage MY12 - [ Waxdepån | JJC Race And Rally | J&J Automotive | Prestandabelysning ]-
Skriv svar

Återgå till "Problem"