Annons

Frontbåge

1
Då var frontbågen monterad på bilen.
Frontbåge från steeler.pl 01.jpg Frontbåge från steeler.pl Visad 2481 gånger 76.32 KiB
Valde en modell med ett rejäl hasskydd som fyller en funktion och inte bara visuell plastpåhäng. Köpte av en slovakisk säljare på Ebay.co.uk men det visade sig vara samma modell (Steeler.pl) som säljs av bland annat Vool.se. Landade på strax under 400 pund inkl frakt och tog cirkus en vecka att få hem.

http://www.ebay.co.uk/itm/KIA-SPORTAGE- ... 3581798942

Om du köper och monterar en frontbåge, tänk då på att mäta CC-måttet för bågens skruvhål så det stämmer med infästningen. Det glömde vi och det tog lite extra för att justera fästena. I monteringsanvisningarna står det att det tar 1 timme att montera, Kia säger att det tar 3 timmar och för mig tog det 1h själv + 4h två personer. Men så kostade det bara 100kr i GDS-hallsavgift istället för ett antal tusen hos verkstan.

Då var det bara dags för extraljusen att monteras...hem till experten HB021 alltså.
Vit KIA Sportage MY12 - [ Waxdepån | JJC Race And Rally | J&J Automotive | Prestandabelysning ]-
Annons

Frontbåge

3
Riktigt snyggt! Det är antagligen samma modell jag har som det stod Steeler på från Vool.se fast kostade mig 5500kr plus 4x250kr för extraljusfästena plus frakt.
Kia Optima 1,7 CRDi Executive 2013 - Svart metallic
Kia Sorento 2,2 CRDi Executive 2011 - Svart metallic
Kia Sportage 1,6 Komfort 2011 - Svart metallic
Kia Picanto 1,1 Ex 2004 - Grå Metallic