Annons
Annons

Re: Kia original 18-tumsfälgar

12
Alien skrev:Får du 4 eller 5 hjul för 15kkr?
Det är 4 kompletta hjul, Visst saknar ju reserv men har haft EN puntering på 25 år så det får bli till att chansa och slänga i en burk punkasprej i skuffen....ha ha.

När jag köpte bilen dec -11 var leveranstiden på 18" 10 månader därav att det inte kom original.

Re: Kia original 18-tumsfälgar

14
Alien skrev:Provat punkaspray en gång, det funkade inte. Så aldrig mer förlita mig på sånt.

Låter skumt det där med 10 månader, vad blev tiden utan 18"?
Den bilen stod i butiken så det var direkt leverans, men hade gärna väntat ett par veckor på 18".??
Nu blev det vinterdäck på original 17" och dom sommardäcken "byttes in" mot 18". :thumbup:

Re: Kia original 18-tumsfälgar

15
Vad jag förstår så skiljer det inte speciellt många mm på kia´s 18",17" eller 16", räknat på diametern.
Så vilken storlek det e på reservhjulet, spelar ingen större roll, bara diametern inte avviker för mkt.
Och hur mkt luft brukar det va i reservhjulet, när man behöver det...? ;)
På fyrhjulsdrivna bilar med "fina grejor" i sina axlar kan man ej lita på däcktrycket, utan man får mäta radien på varje hjul och variera däcktrycket efter det.
Men det e upp till var o en, hur noga man ska va....
Sportage executive

Kia original 18-tumsfälgar

20
Alien skrev:Så, 5 st 18" hjul beställda. Leverans hem till dörren innan helgen förhoppningsvis. Nu kan jag lugna ner mig, blev lite nervös när jag fick höra att sista datum för vinterhjul är 15e april. Levde i gamla tider med sista april.
Nice hoppas du blir nöjd, kommer se sjukt bra ut tillsammans med dina sidesteps och frontbåge!!
Kia Optima 1,7 CRDi Executive 2013 - Svart metallic
Kia Sorento 2,2 CRDi Executive 2011 - Svart metallic
Kia Sportage 1,6 Komfort 2011 - Svart metallic
Kia Picanto 1,1 Ex 2004 - Grå Metallic
Skriv svar

Återgå till "Däck och fälgar"