Annons

Kia;s vagnskadegaranti, ett skämt ??

1
Hej
Tänkte bara varna alla kia ägare för att ni tror att allt är frid och fröjd med Er vagnskadegaranti.
Min bil lyckades i Augusti uppsöka ett träd :cry:, vilket fick till följd att Kia bestämde sig för en inlösen, allt frid och fröjd så långt, jag har tidigare fått en bil inlöst och då kvitterades omgående ut den summan som bilen ansågs värd, och jag kunde den gången knalla iväg och köpa mig en annan bil.
MEN denna gång fanns det garanti på bilen, och denna garanti föreskriver att om bilen är under 2 år eller 4000 mil så skall kunden erbjudas en ny bil, men mellanskillnaden betalas av kunden :cry: , eller och som det var i mitt fall att bilen gått över dessa mil (min hade gått 7200) skall man erbjudas en likvärdig, jaha tänkte jag då blir man väl erbjuden en bil då, men se där bedrog man sig å det grövsta, det enda som kia gjorde var att jag fick info om vilken prisklass jag skulle försöka hitta en kia i, och det fick jag ta med en återförsäljare, och på från vilken så fick jag till svar, du får väl ta den där du hittar en bil, så kia tyckte alltså att jag själv, skulle sätta mig och ringa runt till alla kia återförsäljare, vad fan har man en försäkring till ????????. Nu efter mycket ringande hittade den återförsäljaren jag pratade med först ingen bil, utan även återförsäljaren försökte förmå kia att betala ut pengar, men fick ett blank nej till svar, en ny kia skulle det vara inget annat.

Efter mycket om och men har nu en ny kia hittats hos en annan återförsäljare, men det första jag tänkter göra med den är att åka raka vägen till Volvo för inbyte.
Som kuriosa kan jag nämna att Kia slår sig för bröstet och säger att man vill vara bäst på garantier, och lovar minst 20 % mer för en bil som totalskadats, MEN det gäller ENDAST om man har bilen HELFÖRSÄKRAD hos Kia, och inte som i mitt fall att trafikförsäkringen ligger hos LF, men det nämndes inte ett ljud om när jag köpte bilen.
Fy fan för billiga bilar, det kommer surt efter !!!
Annons
Skriv svar

Återgå till "Service, garanti och försäkring"