Annons

Servicekampanj Kia Carens "Rostskydd"

1
Servicekampanj Kia Carens

Jag blev lite överraskad av brevet som kom ifrån Kia Motors Sweden och kände en tillfredsställelse över att jag gjorde mig av med Saaben och satsade på min Kia Carens (som för övrigt fortfarande säljs i USA/Canada med årsmodell 2012)

Bäste Kia-ägare,

Din bil med registreringsnumret XXX 123 omfattas av en servicekampanj. På grund av vatten och salt på vägbanan vill vi kontrollera rostskyddet i bakre hjulupphängningen. För att säkerställa den långsiktiga funktionen hos din Kia ber vi dig kontakta din lokala Kiaverkstad för åtgärd. Vår ambition är att kontrollen/uppdateringen ska genomföras så smidigt och snabbt som möjligt. Givetvis är åtgärden helt kostnadsfri.

För besväret så ersätter vi dig i enlighet med ”Family – Like Care”. Lämna detta brev till din verkstad när de kontrollerar/åtgärdar din bil. Ett bränslekort på 900 kr skickas därefter till dig inom de närmaste veckorna.

Med vänlig hälsning

Kia Motors Sweden AB

Jag kollade med verkstaden varför de behövde bilen nästan en hel dag, då jag såg en kortare inspektion framför mig. Men det visade sig att man hade gått in i bakre länk-armarna (se bifogad bilaga) och fyllt dessa med vax och rostskydd, ett moment som tog över 3 timmar.

Det makalösa är att bara någon dag efteråt kom ett plastkort laddat med 900 kr från ett av de större bensinbolagen. Jag lyfter på hatten för Kia. :thumbup: :thumbup: Nu har jag fått ett bättre rostskydd (som enligt Vi Bilägare ändock tillhörde det bästa inom Kia-familjen. Se tidigare inlägg om Kia Carens rosttest i Vi Bilägare) och dessutom kan sänka driftkostnaderna under januari.
Kia Carens 2,0 CRDi 140 hkr 6-vxl 7-sits 2010, tidigare SAAB 9-5 BioPower 2007
Skriv svar

Återgå till "Carens"